خراسان شمالی- رمضانعلی حسن زاده گفت: سیلاب سبب خسارت به تاسیسات آب در ۲۴ روستای راز و جرگلان ،۱۷روستای اسفراین، ۱۶روستای شیروان، ۱۱ روستای مانه و سملقان، ۵روستای بجنورد، ۴روستای جاجرم و یک روستا در شهرستان گرمه شده است.

سیلاب ۸۷ میلیارد ریال به آب روستایی خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، رمضانعلی حسن زاده سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: جاری شدن سیلاب های اخیر، ۸۷میلیارد ریال به تاسیسات این شرکت در شهرستان های مختلف خسارت وارد کرده است.

وی اظهار داشت: این خسارت ها از شهرستان های مختلف استان گزارش شده و بیشترین آن در منطقه مرزی راز و جرگلان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سیلاب سبب خسارت به تاسیسات آب در ۲۴ روستای راز و جرگلان ،۱۷روستای اسفراین، ۱۶روستای شیروان، ۱۱ روستای مانه و سملقان، ۵روستای بجنورد، ۴روستای جاجرم و یک روستا در شهرستان گرمه شده است.

حسن زاده تصریح کرد: بر اثر جاری شدن سیلاب، به ۳۷منبع تامین آب از جمله چاه و چشمه خسارت وارد شده و ۲۷.۶۸ کیلومتر خط انتقال و ۸.۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب آسیب دیده است.

وی افزود: در این مدت ساکنان ۵۳ روستا که شبکه آب آنان از سیلاب آسیب دیده، با تانکر و به صورت سیار آبرسانی شده اند و اکنون با اقدامات انجام شده، این آمار بسیار کاهش یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: تاکنون هشت هزار بسته آب شرب بسته بندی تولید که ۵هزار و ۸۰۰بسته میان حادثه دیدگان توزیع شده و این امر اکنون متوقف شده است و همچنین ۵۳ روستا با تعداد ۱۵۵ سرویس، از طریق تانکر سیار آبرسانی شدند.

بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاها، میزان بهره مندی ساکنان این مناطق از آب سالم به بیش از ۷۷ درصد رسیده است.

۴۴درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند و شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان ۱۱۷ هزار مشترک دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها