۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 651134

اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بهانه ای شد برای اینکه استان خراسان رضوی مدت ها در پست ها و مسئولیت های مهم و کلیدی از جمله استاندار، معاونان استاندار و فرمانداران با سرپرست اداره شود. تعلل با قصد و غرض دولت باعث شداین  استان برای  انتخاب استاندار چند ماه بلاتکلیف باشد و استانی که مقصد سفر زائرانی از استان های دیگر و حتی کشورهای مختلف می باشد با سرپرست اداره شود.

در نهایت پس از کش و قوس های فراوان و رایزنی های مختلف، اواسط دی ماه  سال گذشته حکم استاندار خراسان رضوی توسط وزیر کشور اعلام و رزم حسینی که سابقه استانداری کرمان را در کارنامه داشت  به عنوان استاندار خراسان رضوی راهی مشهد شد. از این رو پس از انتخاب بالاترین مقام اجرایی استان انتظار می رفت که استاندار به دلیل جایگاه ویژه خراسان رضوی و بویژه شهر مقدس مشهد  که در ایام نوروز پذیرای میلیون‌ها زائر و مسافر است ،  سرعت بیشتری به پروسه انتخاب دیگر پستهای خالی مدیریتی بدهد و پست هایی همچون معاونت سیاسی، معاونت عمرانی ، معاونت زیارت و فرمانداران هفت شهرستان از جمله مشهد که با سرپرست اداره می شوند را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند اما برغم پایان سال ۹۷ این موضوع محقق نشد و نگاه ها به سال ۹۸ دوخته شد که تاکنون نیز این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

در این بین شاید شرایط معاونت زیارت که مدت ها است حتی سرپرست نیز ندارد حاد تر باشد و شاید به همین خاطر بود که بودجه زیارت استان در سال ۹۷ برغم پایان سال اما تخصیص داده نشد و بودجه زیارت استان در سال ۹۸ نیز با اما و اگر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. از طرفی فرمانداری هفت شهرستان استان از جمله شهر مقدس مشهد در حالی با سرپرست اداره می شود که خود معاونت سیاسی استانداری که به نوعی مسئولیت انتخاب آنها را برعهده دارد طی چند ماه گذشته دو سرپرست را تجربه کرده است.

 به هرحال همگان به این موضوع واقف هستند که نمی‌توان انتظار تصمیم‌گیری قطعی و برنامه ‌ریزی جامع از افرادی داشت که قرار است به طور موقت در مسئولیتی باشند  و سرپرست ها تنها در حد رفع موانع موجود و نه برنامه ریزی کامل و بلند مدت ،فعالیت می‌ کنند.

اینگونه که شواهد نشان میدهد دود هر لحظه تعلل در انتخاب افراد برای این مسئولیت ها از سوی دولت مستقیم و بیش از همه به چشم مردم استان و زائرانی می رود که در خراسان رضوی حضور پیدا می کنند.بنابراین بجاست استاندارخراسان درخلال سفرهای شهرستانی برای اجرای طرحی تکراری و تلاش تبلیغاتی برای کاری که هنوز نتایجش درخراسان رضوی مشخص نیست، اندکی هم وقت صرف انتخاب این مدیران کند. چه بسا که انتخاب این مدیران هم به اندازه طرح اقتصادی استاندار میتواند نتایج مثبتی برای مردم مناطق به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها