رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: کمک معیشتی برای مستمری‌بگیران سیل‌زده بهزیستی بین ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حسابشان واریز شد که از امروز قابل برداشت است.

واریز کمک معیشت ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به حساب مددجویان سیل‌زده/ امکان برداشت از امروز

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی و سی و چهارمین همایش روز ملی مددکار گفت: در حال حاضر مبلغی در ارتباط با افزایش دستمزد پرسنل سازمان بهزیستی نمی‌توان عنوان کرد اما تلاش می‌کنیم که در این بخش اتفاقات خوبی بیفتد.

وی به آخرین وضعیت خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: چندی پیش و قبل از حضور بنده در منطقه خرم‌آباد اعلام کردیم که کمک معیشتی برای مستمری‌بگیران سیل‌زده بهزیستی واریز خواهد شد که این رقم بین ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در همان مقطع به حساب مددجویان سازمان بهزیستی واریز شد.

وی گفت: پس از آن نیز قول دادیم که در مرحله بعدی و با سرشماری از سایر مددجویان سیل‌زده، مبالغی تحت عنوان کمک معیشتی به حساب این افراد واریز شود که باید اعلام کنم که امروز مبلغ ۵۰۰ و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب ۱۵ هزار و ۵۰۰ هزار خانوار شناسایی شده جدید واریز شده است که این افراد از افراد مناطق سیل زده هستند.

وی گفت: مبلغ اشاره شده در حساب بانکی مددجویان واریز شده و از همین امروز می‌توانند از این مبلغ برداشت کنند.

قبادی دانا تصریح کرد: البته پیش از این نیز و در مرحله نخست ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانواده مددجو در مناطق سیل‌زده شناسایی شدند که به آنها نیز مبلغ ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک معیشت پرداخت شد.

وی در ارتباط با افرادی که مددجوی بهزیستی در مناطق سیل زده هستند اما این رقم را دریافت نکرده‌اند گفت: این افراد می‌توانند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و شهرهای سیل‌زده و یا به مددکاران مربوطه مراجعه کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از ثبت و ضبط اطلاعات مددجویان سیل‌زده در سامانه ثبت خسارات بهزیستی اشاره کرد و گفت: ۱۱ آیتم در این سامانه در نظر گرفته شده است که این افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را ثبت و ضبط کنند که تا به امروز ۳۰ هزار خانواده خسارات خود را در این سامانه ثبت‌ کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مناطق مختلف سیل‌زده هیچ فوتی گزارش نشده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در همان اوایل وقوع سیل، اقدام به جابجایی مددجویان، معلولان و سالمندان از مناطق سیل زده به مناطق امن کردیم.

قبادی دانا افزود: تمام تمهیدات برای ارائه خدمات مطلوب به این افراد در نظر گرفته شده است علاوه بر اینکه در روزهای اخیر سازمان بهزیستی اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مددجویان سیل زده کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با نیاز مددجویان بهزیستی در مناطق سیل زده گفت: پوشینه، شیر خشک و لوازم توانبخشی از مواردی است که مورد توجه در این مناطق است. ضمن اینکه تا به امروز و از طریق شماره حساب‌های اعلام شده و پویش‌های راه‌اندازی شده ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی برای مددجویان تحت پوشش جمع آوری شده است که از این رقم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان نقد و مابقی غیرنقد است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار تا به امروز به ۲۸ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در مناطق سیل زده کمک معیشت بین ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی ۳۵ مهد کودک در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: در این محیط‌ها مادران فرزندان نیز حضور پیدا می‌کنند ضمن اینکه تمهیداتی برای توزیع یک وعده غذای گرم به کودکان در این مناطق در نظر گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها