کره جنوبی و آمریکا در زمینه معافیت از تحریم‌های نفتی ایران به تازگی گفت‌وگوهایی را در واشنگتن برگزار کردند.

رایزنی‌ فشرده کره جنوبی با آمریکا جهت معافیت مجدد از تحریم‌های نفتی ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کره جنوبی و آمریکا گفت‌وگوهایی را در زمینه صدور معافیت از تحریم‌های نفتی ایران انجام داده‌اند.

به گزارش وبگاه «رادیوی دولتی کره جنوبی»  به نقل از یک مقام مطلع کره‌ای، هیاتی از کره جنوبی به سرپرستی «یون کانگ هیون» معاون وزیر خارجه این کشور در امور اقتصادی روز دوشنبه با سفر به واشنگتن  و ملاقات با «فرانسیس فانون» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور انرژی و «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وزارت خارجه این کشور درخواست معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را مطرح کرد.

 بر اساس این گزارش، هیات کره جنوبی در این دیدار بر اهمیت نقش میعانات گازی ایران برای پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی کشورش تاکید کرده است.

 مقام مطلع کره جنوبی در این زمینه اظهار داشت که طرف آمریکایی ضمن اشاره به ایستادگی واشنگتن بر موضع اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم‌ها، از تصمیم گیری در این زمینه با توجه به موقعیت و وضعیت خاص کره جنوبی خبر داده است.

 دولت آمریکا نوامبر گذشته (آبان 97) تحریم ها علیه ایران را بازگرداند، اما معافیت 6 ماهه‌ای را برای 8 کشور از جمله کره جنوبی برقرار کرد و به آن‌ها اجازه داد به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

 این معافیت موقت سوم ماه مه (13 اردیبهشت) خاتمه خواهد یافت اما بنابر نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا احتمالا برای کره جنوبی و چهار کشور دیگر معافیت از تحریم‌ها با کاهش کمیت را تمدید می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/م

برچسب‌ها