خراسان جنوبی_ سرهنگ مریمی گفت: در نوروز امسال با همت و تلاش نیروهای پلیس راهور خوشبختانه علی رغم تردد بالا در محور بشرویه تصادف منجر به فوت نداشتیم.

نوروز ۹۸ جاده‌های بشرویه بدون تصادف فوتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، "سرهنگ دوم فاضل مریمی" فرمانده نیروی انتظامی بشرویه، ظهر امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه شهرستان بشرویه در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مسئول برقراری امنیت کشور است خاطرنشان کرد: از مهمترین نقش های کلیدی نیروی انتظامی برقراری آرامش و هنجارهای اجتماعی است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بشرویه افزود :برای ارتقاء سطح امنیت اجتماعی نیاز به تعاملات سازنده داریم که باعث می‌شود تا این امنیت و آرامش در حد اعلا حفظ گردد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در افزایش سطح آگاهی مردم هم گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی در افزایش سطح آگاهی مردم و افکار عمومی دارند.

  مریمی با اشاره به وضعیت امنیت در شهرستان بشرویه هم گفت: خوشبختانه امنیت در شهرستان بشرویه در وضعیت بسیار مطلوب و پایداری است که به واسطه همدلی و همراهی مردم، مسئولین و گروه‌های اجتماعی و مشارکت بسیار خوب آنان با نیروی انتظامی است.

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بشرویه افزود: در راستای شعار محوری سال ۹۸ که مقام معظم رهبری دستور فرمودند مصمم هستیم تا حدود وظایف مسئله امنیت و استقرار آن را در فعالیت های اقتصادی فراهم آوریم و قطعاً هر سرمایه گذاری که بخواهد شروع به کار کند اولین کار آن دنبال ایجاد امنیت است.

وی در ادامه با اشاره به حوزه عملکردی نیروی انتظامی در سال ۹۷ و وضعیت شهرستان بشرویه خاطرنشان کرد :پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف حاصل شده که نشان دهنده همراهی همدلی و همکاری مردم مسئولین و نیروی انتظامی است.

 وی با اشاره به کاهش تصادفات درون شهری در شهرستان بشرویه گفت: در بخش پلیس راهور در سال ۹۶ متاسفانه تصادفات درون شهری افزایش داشت ولی در این سال تصادفات کاهش داشته ایم.

مریمی تصریح کرد: در سال ۹۷ نیز تعداد ۱۶۷ گواهینامه صادر شده که بیشتر این مورد در خصوص صدور پروانه رانندگی برای موتور سیکلت ها بوده است.

 وی همچنین افزود :برای گواهینامه پایه ۳ نیز تعداد ۴۴۰  فقره گواهینامه در شهرستان بشرویه صادر شده است.

مریمی با اشاره به عمده ترین علل تصادفات در شهرستان بشرویه هم خاطر نشان کرد: عدم رعایت حق تقدم در سطح شهر در بیشترین تخلفات بوده که امیدواریم این موارد کاهش چشمگیری داشته باشد و متاسفانه موتورسیکلت سواران در سطح شهرستان بشرویه با رشد ۳۱ درصدی بیشترین نقش را در تصادفات داشته اند.

فرمانده نیروی انتظامی بشرویه همچنین افزود: در سال گذشته در خصوص تصادفات درون شهری و برون شهری در مجموع کاهش داشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به دیگر عوامل افزایش تصادفات در بخش موتور سیکلت را نداشتن کلاه ایمنی برشمرد.

مریمی افزود: با توجه به توسعه مشاغل کشاورزی و دسترسی آسان آن به محل کشاورزی توسط موتورسیکلت باید استفاده از کلاه ایمنی نهادینه شود.

وی همچنین به برنامه های صورت گرفته در خصوص آموزش‌های موردنیاز در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: در مجموعه کارگاه های آموزشی در مساجد مدارس و مهدکودک ها برگزار شده و نزدیک به ۱۰۰ نفر نیز آموزش ویژه در خصوص استفاده از کلاه ایمنی و مزایای آن داده شده است.

 فرمانده نیروی انتظامی بشرویه تصریح کرد: آمادگی داریم تا نسبت به نهادینه شدن و فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی با صاحب‌نظران و نخبگان همکاری کنیم تا از تلفات انسانی در این زمینه جلوگیری شود.

 مریمی با تاکید به خانواده ها برای کنترل نوجوانان خود هم خاطر نشان کرد :با توجه به فرا رسیدن تعطیلات تابستان نیازمندیم که خانواده ها نسبت به کنترل نوجوانان خود که هنوز اقدام به صدور گواهینامه موتور سیکلت نکرده‌اند اقدام نمایند چرا که پلیس درصدد است تا با راکبین موتورسیکلت و وسایل نقلیه ای که قوانین مقررات را رعایت نمی کنند برخورد جدی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بشرویه در ادامه با اشاره به وضعیت مواد مخدر در بشرویه گفت: مواد مخدر ریشه تمام جرایم و ناهنجاری ها ست و متاسفانه در شهرستان بشرویه به دلیل استفاده از مواد مخدر برخی مشکلات خانوادگی و اجتماعی نیز به دنبال آن وجود دارد ولیکن این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها از  درصد بسیار پایین تری برخوردار است ولی همان میزان پایین نیز باید مدیریت شده و به صفر برسد.

مریمی تاکید کرد :قاطعانه با توزیع کنندگان خرد و کلان مواد مخدر برخورد می کنیم.

وی از انهدام بزرگترین باند های مواد مخدر خبر داد و گفت: انهدام چندین باند  مواد مخدر که قصد حمل مواد به استان‌های دیگر از طریق شهرستان بشرویه را داشتند از جمله دستاوردهای نیروی انتظامی است و  همچنین در این راستا توزیع‌کنندگان مواد مخدر صنعتی و سنتی که از جمله بزرگترین توزیع کنندگان در سطح شهرستان بشرویه بودن نیز دستگیر شدند و روند مبارزه با مواد مخدر به رشد ۷۸ درصد رسیده است.


مریمی از پاکسازی یکی از محل های توزیع مواد مخدر خبر داد و گفت :یکی از محل های توزیع مواد مخدر با همکاری دستگاههای از جمله دستگاه های قضایی و بهزیستی صورت گرفته و همچنین تعدادی از معتادان به مراکز  ترک اعتیاد و درمان ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد :برگزاری کارگاه های آموزش همگانی در حوزه آسیب های مواد مخدر در سطح شهرستان بشرویه ثمرات بسیار خوبی را به همراه داشته است.

 مریمی همچنین در خصوص سرقت ها در شهرستان بشرویه هم گفت: خوشبختانه با رصد دقیق نیروهای انتظامی در سطح شهرستان بشرویه سرقت ها بسیار کاهش یافته و انتظار داریم شهروندان نیز توصیه های پلیس را جدی بگیرند و در برخی موارد نیز به خوبی کاهش داشته ایم که قطعاً همکاری مردم زمینه ساز این موفقیت بوده است.

 فرمانده نیروی انتظامی بشرویه تصریح کرد: در همین راستا نیز کمیسیون پیشگیری از سرقت در فرمانداری راه اندازی شده و ادارات مختلفی نیز عضو این کمیسیون می باشند لذا انتظار می‌رود تا هم مردم و هم نهادهای متولی نیز در برقراری تامین مسائل ایمنی  برای حفظ منابع اقتصادی مردم مشارکت جدی‌تری داشته باشند.

 فرمانده نیروی انتظامی بشرویه در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و احشام هم گفت:  یکی از موارد قاچاق در خصوص قاچاق احشام بود که اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و چندین محموله فاقد مجوز به شهرستان برگشت داده شده است.

 وی افزود :از مسائلی که متاسفانه جرایم آن در سطح کشور نیز زیاد شده مسئله کلاهبردار برداری در فضای مجازی است که سعی کرده ایم این مورد نیز کنترل شود و قصد داریم از پلیس فتا دعوت کنیم تا آموزش های لازم را برای شهروندان ارائه بدهد.

مریمی با تاکید بر اینکه باید خانواده‌ها با فضای مجازی و خطرات و آسیب های آن بیش از گذشته آشنا شوند تصریح کرد :باید خانواده‌ها از آسیب های فضای مجازی  بیش از گذشته آگاهی پیدا کنند و مراقبت و مواظبت شدیدتری روی فرزندان خود در این فضا داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی  بشرویه همچنین افزود: توصیه می‌کنیم شهروندان خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌ها و درگاه‌های معتبر انجام دهند و بی‌شک با پیامک هایی که حاوی برندگان مسابقات است و مردم را به سوی درگاه های عابر بانک می کشاند کلاهبرداری و باید شهروندان به این موضوعات دقت کنند و در هر صورت از این موارد که مشاهده کردند با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و انتقال دهند تا بررسی شود.

 فرمانده نیروی انتظامی بشرویه همچنین از جذب نیروی انسانی خبر داد و گفت :در راستای جذب نیروی انسانی متعهد که در سال گذشته و در آینده نیز دنبال خواهد شد جوانان علاقه مند می توانند با محوریت طرح پلیس پایور  در حوزه نیروی انتظامی وارد شود

مریمی در ادامه با تاکید بر استمرار همکاری مردم با سامانه ۱۱۰ هم خاطرنشان کرد: برخی از ماموریت ها و عملیات های پلیس   و سامانه۱۱۰ برای شهروندان روشن است و انتظار می رود تا بیش از گذشته ارتباط خوب  مردم و پلیس ۱۱۰ استمرار داشته باشد و مردم نسبت به شناسایی افراد و یا خودرو های که مشکوک هستند حتما موارد را به ۱۱۰ اطلاع دهند.

فرمانده نیروی انتظامی بشرویه  با تأکید بر اینکه افراد باید مراقب برخی دوره گردها باشند هم گفت: برخی فروشندگان دوره گرد نوعی کلاهبردار هستند که با شیطنت‌های وارد حریم افراد می‌شود و باید بسیار مراقب بود و مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 وی همچنین با اشاره به اقداماتی در حوزه سامانه ۱۹۷ هم گفت :این سامانه برای ارتباط شهروندان با محوریت ارائه نقطه نظرات پیشنهادات و انتقادات است.

 فرمانده نیروی انتظامی بشرویه همچنین با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در قبل از نوروز هم گفت: یکی از بهترین اقداماتی که انجام گرفت کنترل کامل در چهارشنبه آخر سال بود که خوشبختانه مسئله خاصی در شهرستان بشرویه اتفاق نیافتاد.
 وی تصریح کرد :با توجه به افزایش تردد در تعطیلات نوروزی در محورهای بشرویه مشکلات امنیتی وجود نداشته و مسافران با آرامش و امنیت کامل از مسیرهای مواصلاتی بشرویه عبور کردند.

وی افزود :خوشبختانه در عید نوروز در مورد  سرقت‌ها هیچ افزایشی نداشته ایم و تصادفات درون شهری ۳۳ درصد نسبت به نوروز سال قبل کاهش داشته و همچنین تعداد مجروحین نیز ۵۰ درصد کاهش یافته اس.

 مریمی همچنین با اشاره به اینکه تردد در محور سه راهی فردوس و بشرویه  بسیار زیاد بوده افزود: علی رغم افزایش تردد ها با هوشیاری کامل و آمادگی و حفظ انسجام پلیس راه تصادفات فوتی ۱۰۰ درصد کاهش داشته و تصادفات جرحی نیز به همین صورت صد درصد کاهش داشته ایم ولی تصادفات خسارتی منجر به موارد جرح  شده و بسیار خوشحال هستیم که امسال در محورهای بشرویه تصادفات فوتی و جرحی صورت نگرفت.

فرمانده نیروی انتظامی بشرویه همچنین با اشاره به  احداث پاسگاه غنی‌آباد هم گفت: این پاسگاه از اولویت های شهرستان بشرویه و استان است مراتب در دست پیگیری است.

 وی همچنین در خصوص کاهش مصرف مواد مخدر نیز بیان کرد :این کاهش نیازمند همکاری مردم رسانه ها و نهادهای دیگر نیز است.

 مریمی در خصوص اصلاح معابر در سطح شهرستان بیان کرد: شماره گذاری شدن ۶۶۸ دستگاه خودرو نشان می‌دهد که وضعیت تعداد خودرو در این شهرستان روز به روز در حال افزایش است و نیازمندیم تا اصلاح معابر در شهرستان صورت گیرد و این امر فرهنگ سازی عمومی را می طلبد.

فرمانده نیروی انتظامی بشرویه همچنین در خصوص برخی از تقاطع ها ازجمله تقاطع رقه بشرویه افزود :باید وضعیت روشنایی این تقاطع هر چه سریعتر مشخص شود و پیگیر این مورد نیز هستیم.

گفتنی است در این نشست خبری از خبرنگاران فعال شهرستان تجلیل شد و به منظور نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی برنامه ای در این خصوص برگزار گردید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها