مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد کاهش را در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به گذشته شاهد هستیم.

سرمایه‌گذاری خارجی خراسان رضوی  ۳۵ درصد کاهش یافت
به گزارش قدس آنلاین ؛ شکوه میرشاهی ، اظهار داشت: سال گذشته میزان آمار سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان نسبت به سال 96 با تغییرات چشمگیری مواجه بوده و در حال حاضر 35 درصد کاهش را در این زمینه نسبت به دو سال گذشته شاهد هستیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تصریح کرد: اختلاف میان ارز نیمایی و ارز آزاد بسیار زیاد بوده و ممکن است که دلیل کاهش آمار نیز به این مسئله مربوط باشد، به عبارتی احتمال می‌رود به دلیل اختلاف میان دو ارز مذکور، سرمایه‌گذاران خارجی کمتری از راه رسمی ارز خود را وارد کشور کردند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود موانع و مشکلاتی برای ورود ارز به طور رسمی به کشور، سرمایه‌گذاران خارجی دست به راه‌های غیر رسمی ورود ارز می‌زنند، باید برای مرتفع سازی این مشکلات و ورود ارز به صورت رسمی به کشور تدابیری صورت پذیرد.

میرشاهی با اشاره به تعدد طرح‌های مصوب سال گذشته در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و متغیر بودن ارزش هریک از آنها، بیان کرد: پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی طی سال گذشته به طور کلی از 181 میلیون دلار ارزش مالی برخوردار بودند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری عنوان کرد: در سال گذشته 23 میلیون دلار سرمایه خارجی به استان وارد شد، البته علاوه بر موارد مذکور بسیاری از سرمایه‌های خارجی به صورت غیر رسمی وارد کشور و استان شدند.

وی ادامه داد: هنوز به آمار میزان سرمایه‌های غیر رسمی وارد شده به کشور دست نیافته‌ایم و ارقام آن جمع‌بندی نشده، در سال 96 مبلغ 580 میلیون و 400 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مصوب و از این مبلغ بالغ بر 35 میلیون دلار وارد استان شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها