فرمانده انتظامی نیشابور از شناسایی و دستگیری فردی به اتهام کلاهبرداری میلیاردی در این شهرستان خبر داد.

 کلاهبرداری با وعده سرمایه‌گذاری و پرداخت سوددرنیشابور
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین دهقانپور اظهار کرد: در پی دریافت چند فقره مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی فردی از چند شهروند، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مال‌باختگان این پرونده مشخص شد متهم با جلب اعتماد شاکیان مبالغی را جهت سرمایه‌گذاری دریافت و توافق شده که پس از خریدوفروش کالا در بازار وجوه دریافتی به همراه سود مربوطه را به آنان پرداخت کند.

دهقانپور یادآور شد: کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند پس از چند مرحله اعتمادسازی، متهم به دلیل عدم پرداخت مبالغ در مراحل بعدی چک‌هایی را به‌عنوان ضمانت و فاقد پشتوانه مالی به شکات تحویل می‌کند .

وی ابراز کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مراجع قضائی متهم را دستگیر که این فرد در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی نیشابور با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست در انجام معاملات ملکی ضمن استعلام از مبادی ذی‌ربط و از اصالت اسناد اطمینان حاصل کنند و با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه‌انگیز مالی، زمینه جرم را از شیادان سلب کنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها