"مرکز شتاب دهنده" پارک علم و فناوری خراسان روز جمعه با هدف تقویت و مشارکت در مسیر رشد ایده های خلاق طی مراسمی در مشهد افتتاح شد.

راه اندازی مرکز "شتاب دهنده" ایده در پارک علم و فناوری خراسان

به گزارش قدس آنلاین، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در این مراسم گفت: این مرکز مبنایی برای رشد، آماده سازی و پرورش ایده های خلاق به منظور حضور قوی و موثر در آن و گذراندن "دوره رشد" است.

دکتر رضا قنبری هدف فعالیت شرکت ها و ایده پردازان را در مرکز رشد پارک علم و فناوری، توسعه و گسترش ایده در سطح بازار و تولید اعلام و بیان کرد: ورود شرکت ها و ایده ها به مرکز شتابدهی که در پی همکاری پارک علم و فناوری خراسان و بخش خصوصی راه اندازی شده، راهی برای تقویت حضور بخش خصوصی در عرصه دانش و ایده پردازی است.

رئیس مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت در پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: این مرکز سال ۱۳۹۳ به عنوان نخستین نمونه از نوع خود در سطح کشور فعال شد.

علیرضا جاوید عرب شاهی افزود: مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان امسال نیز با هدف تقویت حمایت از ایده های خلاقانه اقدام به راه اندازی مرکز شتابدهنده با همکاری شرکت هاوش کرد.

به گفته وی، در پارک علم و فناوری خراسان دو دوره حمایتی شامل رشد مقدماتی و دوره رشد وجود دارد که در چارچوب "دوره رشد"، تیم سازی و شبکه سازی به مرحله ایده می رسد تا در نهایت محصول وارد بازار شود.

وی گفت: مرکز شتابدهنده هاوش در "دوره رشد مقدماتی" به کمک پارک علم و فناوری آمده، به این صورت که ایده ها مستقیم وارد شتابدهنده می شوند و روی آنها در چهار بخش جذب، پیش شتاب، شتاب دهی و ارائه به سرمایه گذار، کار صورت می گیرد.

هم اینک ۳۴ شرکت در بخش ها و حوزه های مختلف در مرکز رشد فناوری فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها