تداوم بارش شدید باران که از دیروز ۲۴ فروردین ۱۵ شهرستان خراسان رضوی را فراگرفته دیشب باعث وقوع سیلاب در شمال این استان شد و به تعدادی از منازل مسکونی شهری و روستایی در شهرستانهای درگز و سرخس آسیب وارد کرد.

سیلاب برخی منازل شهرهای مرزی سرخس و درگز را فراگرفت

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس گفت: بر اساس گزارشهایی دریافتی تاکنون سیلاب برخی منازل مسکونی را در روستاهای چاله زرد، صمدآباد و حاجی مدد این شهرستان دچار آب گرفتگی کرد.

حسین قریب افزود: شدت بارش باران در مناطق شهری سرخس کم بود لذا بارندگی تنها راه روستایی مزداوند - سد دوستی را مسدود کرده است.

فرماندار درگز گفت: در پی بارشهای دیشب یکی از مسیلهایی که در این شهرستان به سمت مرز جمهوری می رود سرریز و موجب سیلاب و روان آب به سمت شهر مزداوند شد و چندین منزل مسکونی را دچار آب گرفتگی کرد.

محمدحسن فرهادی افزود: با استقرار سریع دستگاههای مکنده در محل مشکل این منازل مسکونی پس از دو ساعت برطرف شد اما با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر تداوم بارش پیش بینیهای لازم برای مقابله با حوادث مشابه در سرخس صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین برخی زمینهای کشاورزی سرخس نیز دچار آسیب شده که هم اکنون در حال ارزیابی آن هستیم اما سیل دیشب هیچگونه تلفات انسانی و و نیز دامی در این شهرستان بر جای نگذاشته است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است. سرخس مرکب از دو بخش مرکزی و مرزداران ۸۵ روستا دارد. ۵۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. سرخس از سمت شمال و شرق هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان است.

مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز نیز در فاصله ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. درگز مرکب از چهار بخش مرکزی، لطف آباد، چاپشلو و نوخندان ۱۳۹ روستا دارد. ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. درگز هم از سمت شمال هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها