رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تیم های ارزیاب برای شناسایی بیماری‌ها، بهداشت محیط و آب به مناطق سیل زده استان اعزام می‌شوند.

اعزام تیم های ارزیاب بهداشت محیط به مناطق سیل زده خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمد رضا جویا در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حین سیلاب تیم‌های ارزیاب برای شناسایی بیماری‌ها، بهداشت محیط و بلایا اعزام می‌شوند تا در منطقه‌های سیلابی، چاه‌های آب بررسی شوند چراکه احتمال دارد آب‌های سالم با فاضلاب صنعتی و خانگی مخلوط شود و زمینه ابتلاء به بیماری‌ها فراهم شود.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از وقوع سیلاب در واحدهای زیر پوشش اندیشیده شده و تمامی واحدها در آمادگی کامل هستند.

رئیس کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تشکیل کمیته مقابله با خطرات سیلاب در فرمانداری‌ها، دپوی اقلام ضروری بهداشتی، اعلام مناطق آسیب پذیر به آنها و آموزش مسئولان خانه بهداشت برای ارائه خدمات در شرایط سیلابی از جمله برنامه‌های پیش از وقوع سیلاب است که به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین انتقال مادران باردار (ماه نهم بارداری) به مراکز امن از دیگر اقدامات قبل از وقوع سیلاب است که در دستور کار قرار دارد و در همین راستا پس از وقوع سیل نیز به دلیل احتمال مخلوط شدن فاضلاب صنعتی با آب شرب، تجمع پسماندها در بخشی از شهرها و روستاها، آماده باش برای مقابله با بیماری‌های تنفسی و افزایش پشه‌ها و حشرات از جمله سالک ولارو وظایفی است که بعد از سیل انجام می‌شود.

جویا تاکید کرد: امداد و نجات وظیفه اورژانس و فوریت‌های پزشکی است و در حال حاضر تیمی به ریاست دکتر بهرامی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای بررسی شرایط به شهرستان کلات عزیمت کرده تا شرایط را از نزدیک بررسی کنند.

رئیس کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدتصریح کرد: از شب گذشته در شهرستانهای درگز، کلات، باخرز، سرخس آماده باش اعلام شده است ولی خوشبختانه خسارت جانی ومالی گزارش نشده است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها