البرز - کاظم حاج محمدی با بیان اینکه خواسته صنف مرغ فروشان این است که مرغ و تخم مرغ مصوب دولتی را به مغازه داران عرضه کنند تا در اختیار مردم قرار گیرد گفت: مراکز توزیع وقتی محدود باشد حجم تقاضا هم بالا می رود و باعث ایجاد صف های طولانی می شود.

عرضه مرغ وتخم مرغ مصوب دولتی به مغازه‌داران واگذار شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کاظم حاج محمدی رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و ماهی شهرستان کرج به کاهش قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ دولتی را ۱۱ هزار و ۵۰۰ اعلام کرده است و خواسته صنف مرغ فروشان نیز کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ است.

وی افزود: توزیع قیمت مصوب دولتی درحال حاضر در میادین تره بار و فروشگاهها صورت می گیرد و صنف مرغ فروشان نیزدر تلاش است تا مرغ را بنا بر قیمت مصوب به فروش برساند اما متاسفانه کشتارگاه ها و توزیع کننده های عمده  اقدام به این کار نمی کنند.

حاج محمدی خاطرنشان کرد: ستاد پشتیبانی دام و جهاد کشاورزی مرغ با قیمت مصوب را فقط به میادین و فروشگاه ها توزیع می کند وآنها نیز به همان قیمت تعیین شده به فروش می رسانند.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ و ماهی شهرستان کرج با اعلام اینکه کشتارگاه ها توزیع مرغ را با قیمت بالا و بدون فاکتور به صنف مرغ فروشان عرضه می کنند، افزود: در این خصوص صنف مرغ فروشان دچارمشکل شده اند چراکه از نظر قانونی مغازه دار مرغ را بایستی با فاکتور تحویل  بگیرد و فقط ده درصد ازلحاظ قانونی اجازه افزایش قیمت و گرفتن سود دارد تا در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

وی با بیان اینکه نظارت اتحادیه فقط بر واحدهای صنفی مرغ و تخم مرغ است، گفت: نظارت بر کشتارگاه ها بر عهده سایر ارگان ها از جمله جهاد کشاورزی و ستاد پشتیبانی دام است تا مرغ و تخم مرغ را به قیمت مصوب به دست مغازه دار بدهند اما نظارت در این خصوص کمتر انجام می شود.

حاج محمدی در پایان گفت: مراکز توزیع وقتی محدود باشد حجم تقاضا هم بالا می رود و ایجاد صف های طولانی می کند از این رو اتحادیه مرغ و تخم مرغ خواستار توزیع قیمت مصوب دولتی به صنف مرغ فروشان است و به همین علت متاسفانه در حال حاضر فروش مغازه داران بسیار کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها