معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با سفیر جدید ترکیه در ایران گفت: گسترش همکاری‌های تهران و آنکارا نقش موثری در حل مسائل دنیای اسلام و منطقه دارد.

گسترش همکاری‌ تهران و آنکارا نقش موثری در حل مسائل منطقه دارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، عصر روز گذشته (سه شنبه) در دیدار «دریا اورس» سفیر جدید ترکیه در ایران، با تبریک پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات اخیر، تسلط سفیر جدید این کشور به زبان فارسی و آشنایی با ظرفیت‌های ایران را امتیازی بزرگ در جهت توسعه روابط تهران- آنکارا برشمرد و اظهار داشت: نقش سفرا در توسعه مناسبات فیمابین نقشی پراهمیت و تعیین‌کننده است و امیدوارم در دوره جدید شاهد رفع موانع پیش‌رو و گسترش روابط دوجانبه ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه دو کشور مهم و تأثیرگذار در منطقه هستند، گفت: گسترش همکاری‌های تهران و آنکارا نقش موثری در حل مسائل دنیای اسلام و منطقه دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که امروز در مقطع حساسی قرار گرفته‌ایم، به خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه باید بدون توجه به تحریم‌های جدید آمریکا، به توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف ادامه دهند.

جهانگیری همچنین با اشاره به اراده مقامات عالی‌رتبه دو کشور بر توسعه مناسبات فیمابین، یکی از موانع پیش روی گسترش روابط را موانع و محدودیت‌های بانکی برشمرد و بر ضرورت تلاش دو طرف برای رفع موانع و توسعه همکاری‌های بانکی تاکید کرد.

وی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران کشور ترکیه استقبال می‌کند گفت: دو کشور از ظرفیت‌های لازم برای افزایش حجم مبادلات تجاری برخوردار هستند و می‌توانند حجم مبادلات را به ۳۰ میلیارد دلار در سال برسانند.

**تأکید بر ضرورت تلاش در جهت تسهیل روابط تجاری دو کشور

«دریا اورس» سفیر جدید ترکیه در ایران نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت این کشور به معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان، از آمادگی خود در دوره مسئولیت جدید برای تلاش در جهت ارتقاء سطح مناسبات تهران – آنکارا در همه زمینه‌ها و در راستای منافع دو ملت خبر داد.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش در جهت تسهیل روابط تجاری دو کشور اظهار امیدواری کرد با تلاش دو طرف در جهت رفع موانع بانکی و اقداماتی نظیر استفاده از پول ملی دو کشور در مبادلات تجاری، بتوانیم به نتایج مثبتی در جهت ارتقاء سطح همکاری‌ها و روابط اقتصادی دست پیدا کنیم.

سفیر جدید ترکیه در ایران با اشاره به اینکه دیدگاه دو کشور در خصوص مسائل سوریه بسیار به یکدیگر نزدیک است، گفت: امیدوارم با همکاری دو کشور شاهد حل مسائل سوریه در آینده نزدیک باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام /

برچسب‌ها