البرز - محمد جواد کولیوند با بیان اینکه دستگاه ها از حرکت جزیره ای جلوگیری کنند، گفت: اگر دولت دست خود را ازسر خودوسازان بردارد واجازه رقابت به آنها بدهد وضعیت اصلاح می شود.

دولت دست از سر خودروسازان بردارد تا وضعیت اصلاح شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان البرز اظهار کرد: در جلساتی که با وزرا و کمیسیون‌های تخصصی مجلس انجام گرفت مقرر شد  تا پایان اردیبهشت‌ماه برای رونق تولید که مطالبه رهبر معظم انقلاب است، برنامه‌ریزی هایی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه رونق تولید فقط مختص به حوزه صنعت نیست، افزود: رونق تولید باید در حوزه‌های کشاورزی، دانش‌بنیان، فضای مجازی و بخش‌های دولتی و خصوصی محقق شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی  در ادامه گفت: حمایت از تولید داخلی و کالاهای ایرانی باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد چراکه تا اردیبهشت ‌ماه بایستی اطلاعات بسیاری از حوزه‌ها جمع‌آوری و موردبررسی قرار گیرد همچنین سه قوه برای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی به مدیریت قیمت کالاها با تعیین صندوق الکترونیکی فروش اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح کنترل قیمت‌ها توسط خود مردم صورت می‌گیرد و پیگیری ارگان های دیگر  و ادارات مالیاتی دیگر لزومی ندارد.

کولیوند اضافه کرد:‌بحث مالیات‌ها، نیز در مرحله بعدی  مجلس حائز اهمیت است و باید وضعیت گمرک از حالت ایستگاهی و چند مدیریتی خارج شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی دیگر مبحث مهمی که برای مجلس حائز اهمیت است را تسهیلات و معوقات بانکی برشمرد و گفت: تسهیلات و معوقات بانک‌ها با مسائل جدی روبرو شده است همچنین نظام کارفرمایی و کارگری نیازمند بازنگری است.

وی به بحث خودروسازان اشاره کرد و گفت: باتلاق سنگینی درحوزه خودروسازان وجود دارد و اگر دولت دست خود را از خودوسازان بردارد واجازه رقابت به آنها بدهد وضعیت آنها اصلاح می شود.

کولیوند به وحدت داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: باید از نفاق و تفرقه  بپرهیزیم و دستگاه ها از حرکت جزیره ای جلوگیری کنند چراکه برخی از دستگاه ها فقط درحوزه خود فعالیت می کنند ولی هر کدام از این ادارات در کنار هم یک پازل را تشکیل می دهند.

وی  گفت: آموزش و پرورش طبق قانون اساسی رکن اساسی  سرمایه گذاری کشور درنیروی انسانی است و اگر به آموزش و پرورش نگاه هزینه ای داشته باشیم اشتباه بزرگی است چراکه مامسئولین هم محصول تربیت همین مجموعه هستیم.

آموزش‌وپرورش استان البرز معین استان لرستان شد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه ها در قانون تکالیفی دارند که قانونی است وآموزش و پرورش را باید یاری کرد و دولت به تنهایی نمی تواند آموزش و پرورش را یاری کند.

 کولیوند در ادامه گفت: حدود ۵۰ درصد مدارس استان البرز فرسوده است و شهرداری ها در این حوزه کمک خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

 کولیوند در پایان  با اعلام اینکه آموزش‌وپرورش استان البرز معین استان لرستان شده است، گفت: مقرر است با تشکیل یک تیم از دستگاه های مختلف وضعیت آموزش‌وپرورش استان سیل زده لرستان مورد بررسی و رسیدگی قرارگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها