۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 652738

کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به ساخت مسکن برای ۲۰۰ خانوار سیل زده کلات و ارائه تسهیلات ویژه برای واحدهای مسکونی حادثه دیده کرد.

ساخت مسکن برای ۲۰۰ خانوار سیل زده کلات
به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کلات گفت: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرمانداری شهرستان کلات، اراضی تحت تملک اداره‌کل راه و شهرسازی که در محدوده شهر کلات قرار دارد به میزان یکصد خانوار ویژه شهروندان سیل زده‌ای که نیاز به اسکان داشته و برای رهایی از مخاطرات سیل نیاز به جابجایی دارند، تحویل داده می‌شود و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اقدام به ساخت مسکن این عزیزان خواهد کرد.

وی با اشاره به سیلاب اخیر که وارد مسجد جامعه شده بود، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز برای مرمت، حصارکشی و ایجاد کانال مسجد جامع شهر کلات ۳۵۰ میلیون تومان هزینه برآورد کرده است که قول آغاز عملیات اجرایی را ظرف مدت کوتاهی بعد از خارج کردن گل و لای را داده اند.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات لجستیکی پس از چند روز از وقوع سیل، جاده‌های عشایری بازگشایی نشده است که با پیگیری‌هایی که از مدیران استانی و ملی صورت گرفت، در روزهای آینده این مسئله نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر افزود: نقاط کور مخابراتی از جمله دغدغه‌های مردم شهرستان کلات به بنده بود که با تماس به مدیرعامل مخابرات استان قرار بر این شد تا در گزارشی نقاط کور به بنده اعلام شود که پیگیری‌های بیشتر و جدی‌تری صورت گیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: مقرر شده است مطالعات آب‌های سطحی در اختیار دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گیرد و اگر نیاز به تکمیل دارد ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها