خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت:باید یک بار برای همیشه موضوع مقاوم سازی منازل روستایی حل شود که با مسئولان ارشد کشوری نیز در این خصوص مذاکراتی داشتم تا کمک کنند زیرا اعتقاد دارم باید یک پروژه به اتمام برسد تا سپس سراغ پروژه دیگری رفت.

باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی سال آینده افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین المللی استانداری خراسان شمالی، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس استان تا سال آینده خبر داد و گفت: مردم خراسان شمالی از ابتدای پیروزی انقلاب و سپس در دوران دفاع مقدس نقش های مهمی را ایفا کردند که افتتاح باغ موزه کمترین خدمت به آنان است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی این پروژه ونیاز به ده میلیارد تومان اعتبار، مقرر شد ۶میلیارد تومان از کمک های استان و ۴میلیارد تومان را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تقبل کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود سم مهلک سیستم اجرایی را کاهش اختیارات استانها دانست و افزود: تا یاد نگیریم امور را واگذار کنیم مشکلات به قوت خود باقی می ماند که امیداوریم سطح اختیارات استانداران نیز افزایش یابد.

شجاعی دو کار را مبنای اصولی اقدامات خود در استان عنوان کرد و گفت: کارها باید در زمان خود به سرانجام برسد و دوم اینکه نشان داده ایم که با هم افزایی می توانیم اقدامات بزرگی را انجام داد.

وی همچنین به حادثه اخیر سیل استان هم اشاره کرد و افزود:تمام دستگاههای اجرایی استان عملکرد خوبی را ارائه دادند و از تمامی ظرفیت ها به درستی استفاده شد که با برنامه‌ریزی و امداد رسانی به موقع بخشی از آلام مردم کاهش یافت.

شجاعی در ادامه خاطرنشان کرد: باید یک بار برای همیشه موضوع مقاوم سازی منازل روستایی حل شود که با مسئولان ارشد کشوری نیز در این خصوص مذاکراتی داشتم تا کمک کنند زیرا اعتقاد دارم باید یک پروژه به اتمام برسد تا سپس سراغ پروژه دیگری رفت.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در ابتدای این دیدار دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی را فردی جهادی و انقلابی دانست و اظهار داشت :امیدواریم با کمک های این استان بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس سریع تر به سرانجام رسیده و روند ساخت آن تسریع یابد.

وی افزود: ۶ باغ موزه دفاع مقدس در خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد که اتمام باغ موزه دفاع مقدس این استان نیاز به همت مضاعف دارد زیرا تقریبا تمامی استانها از باغ موزه دفاع مقدس برخوردار هستند؛ از سال ۹۲ که مسئولیت اجرایی باغ موزه ها را به استانداران سپرده ایم روند ساخت آن تسریع یافته و خوشبختانه دولت تدبیر و امید هرآنچه که در توان داشت برای ساخت این باغ موزه ها هزینه کرد.

سردار کارگر افزود: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجازه نداده ایم مسائل جناحی و سیاسی ورود پیدا کند زیرا دفاع مقدس یک مدال پرارزش و ملی است که نباید آغشته به این مسائل شود.

وی گفت:اقدامات خوبی توسط استاندار برای مناطق سیل زده انجام شد که حضور استاندار در استان همچون حضور فرمانده در جنگ است که می تواند موجب کاهش آلام مردم شود؛ از کارهای وصله و پینه باید دوری کرد زیرا عادت داریم چندین کار را همزمان انجام دهیم که بازدهی خوبی هم برای مردم ندارد.

سردار کارگر تصریح کرد: باید سطح اختیارات استانداران نیز افزایش یابد و مسائل و مشکلات استان به صورت منطقه ای و محلی حل شود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها