مهناز خانوی با اشاره به اینکه تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است، گفت: هیچ ضمانتی برای سلامت فراورده‌هایی که در ماهواره تبلیغ می‌شوند، وجود ندارد.

سلامتِ داروهایِ طبیعیِ تبلیغاتِ ماهواره مورد تأیید نیست

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهناز خانوی مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در مورد تبلیغات داروهای طبیعی، عنوان کرد: تبلیغات این فراورده‌ها فقط درصورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.

وی افزود: براساس برگزاری جلساتی با معاونت بازرگانی صدا و سیما، مقرر شد شرکت‌هایی که قصد تبلیغات محصول خود را داشته باشند، باید ضمن طی مراحل مشخص فراورده مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید مشخص شود.

مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متن تبلیغ داروهای طبیعی مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد که بر همین اساس فرایند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها براهی موارد خاص قابل انجام است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ضمانتی برای سلامت فراورده هایی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای وجود ندارد، عنوان کرد: به قطع فراورده‌هایی که از شبکه‌های رسمی تبلیغ نمی‌شود؛ به این معناست که امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته‌اند و در نتیجه خرید و مصرف این فراورده‌ها اعم از داروهای چاقی، لاغری، انواع مکمل‌ها و ... پیشنهاد نمی‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها