رئیس اداره نظارت بر دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۹۰ درصد مراکز دندانپزشکی مشهد تعرفه خدمات را افزایش نداده و طبق نرخ های سال ۹۶ به ارائه خدمت می پردازند.

۹۰ درصد مراکز دندانپزشکی مشهد تعرفه خدمات را افزایش نداده اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید خسرو شمسیان اظهار کرد: برخلاف تصور عموم تعرفه‌های دندان پزشکی در بیش از ۹۰ درصد مراکز بر اساس تعرفه‌های مصوب سال ۹۶ محاسبه می‌شود.

وی افزود: تعرفه حق الزحمه دندان پزشکان در سال ۹۶ تعیین شده و در سال ۹۷ تنها ۲و سه دهم درصد افزایش یافته است و این موضوع بدان معناست که اگر بر فرض مثال حق الزحمه یک دندان پزشک در سال ۹۶ برای یک اقدام پزشکی صد هزار تومان بوده برای سال ۹۷، این دندان پزشک تنها می‌تواند ۱۰۲ هزار و۳۰۰ سیصد تومان از بیمار دریافت کند.

شمسیان بیان کرد: در هر جامعه‌ای کسانی هستند که از مقررات تخطی می‌کنند که با آنها نیز برخورد می‌شود ولی در جامعه دندان پزشکی ما ۹۷ درصد جمعیت حال مردم را درک می‌کنند و صرفاً براساس قوانین از مراجعان هزینه دریافت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شرایط تحریم قیمت بعضی از اقلام دندان پزشکی افزایش یافته است، ابراز کرد: اگر به عنوان مثال ایمپلنت در شرایط قبل از تحریم یک میلیون و پانصد هزار تومان بوده واکنون دو میلیون و پانصد هزار تومان شده، در این افزایش قیمت تنها همان پانصد هزار تومان حق الزحمه به دندان پزشکان تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مردم باید آگاه باشند صرف در نظر گرفتن محیطی برای انجام امور دندان پزشکی و پوشیدن لباس پزشکی نباید به فرد اعتماد کرد بلکه باید از تأیید نظام پزشکی در خصوص فعالیت فرد مطمئن شوند.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها