رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز پیگیری می‌شود. در چارچوب دیدارهای لیگ برتر فوتبال انگلیس تیم‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی به مصاف هم می‌روند.

روز انتخاب برای منچستریونایتد، خداحافظی با لیگ قهرمانان یا قهرمانی دشمن دیرینه/ نیمه نهایی جام حذفی در ایتالیا و آلمان

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز پیگیری می‌شود. در چارچوب دیدارهای لیگ برتر فوتبال انگلیس تیم‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی به مصاف هم می‌روند.

لیگ برتر انگلیس

روز انتخاب برای منچستریونایتد، خداحافظی با لیگ قهرمانان یا قهرمانی دشمن دیرینه/نیمه نهایی جام حذفی در ایتالیا و آلمان

منچستریونایتد - منچسترسیتی (ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه)

حساس‌ترین دیدار امشب فوتبال اروپا، دربی شهر منچستر است که بین ۲ تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می‌شود.

این دیدار از حساسیت بسیار بالایی برای ۲ تیم دارد، زیرا منچستریونایتد در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان است و منچسترسیتی در کورس قهرمانی لیگ جزیره قرار دارد.

البته به جز حساسیت بالا برای ۲ تیم، برای هواداران منچستریونایتد، حس عجیب و دوگانه‌ای خواهد بود. اگر تیمشان در بازی امشب پیروز شود، راه برای برای قهرمانی لیورپول (دشمن دیرینه شان) باز می‌شود. قطعا هیچ هوادار یونایتدی دوست ندارد لیورپول قهرمان شود چه برسد به اینکه تیم آن‌ها، سرخپوشان آنفیلد را به سمت قهرمانی هل دهد و ترجیح می‌دهند منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر شود. اما یونایتد اگر در بازی امشب ببازد، با توجه به وضعیت تاتنهام، چلسی و آرسنال در جدول که بالاتر از این تیم هستند، دیگر باید دور سهمیه لیگ قهرمانان را خط بکشد و شانس بسیار کمی برای حضور در معتبرترین جام قاره سبز برای سال آینده خواهد داشت. قطعا انتخاب سختی برای هواداران یونایتد خواهد بود، زیرا موفقیت لیورپول به موفقیت آن‌ها در بازی امشب گره خورده است و باید از بین خداحافظی با کسب سهمیه لیگ قهرمانان و ضرر مالی هنگفت، و قهرمانی لیورپول یکی را انتخاب کنند.

پس از این دیدار هر ۲ تیم سه بازی دیگر دارند. اگر یونایتد پیروز شود، ۶۷ امتیازی شده و بالاتر از چلسی در رتبه چهارم قرار می‌گیرد؛ (البته اگر آرسنال در بازی امشب پیروز نشود.) و اگر سیتی پیروز شود ۸۹ امتیازی شده و با یک امتیاز بیشتر نسبت به لیورپول صدرنشین می‌شود.

اریک بایی، آنتونیو والنسیا و فیل جوز بازیکنان مصدوم یونایتد برای بازی امشب هستند و گواردیولا نیز کوین دیبروینه و کلودیو براوو را به همین دلیل در اختیار نخواهد داشت.

شاگردان سولسشیر در ۲ بازی اخیر هفت گل دریافت کردند. سه گل از بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا و چهار گل از اورتون در بازی ابتدای هفته در لیگ جزیره و در بندر لیورپول. گل‌هایی که باعث انتقاد فراوان از دخیا دروازه‌بان اسپانیایی شیاطین سرخ شد. دخیا همچون ادرسون دروازه‌بان سیتی، در تمام ۳۴ بازی قبلی تیمش در لیگ برتر کامل بازی کرده است و فقط هفت کلین شیت داشته است. در حالی که ادرسون ۱۷ بار در طول این فصل کلین شیت کرده است. البته دخیا این فصل ۱۱۳ مهار توپ نیز داشته که ادرسون فقط ۵۴ سیو در کارنامه این فصلش ثبت شده است.

بازی امشب، صد و شصتمین دربی ۲ تیم در لیگ است. در مصاف‌های قبلی ۶۲ بار شیاطین سرخ پیروز شدند و ۵۱ بازی مساوی و ۴۶ برد هم برای آبی آسمانی هم ثبت شده است.

روز انتخاب برای منچستریونایتد، خداحافظی با لیگ قهرمانان یا قهرمانی دشمن دیرینه/نیمه نهایی جام حذفی در ایتالیا و آلمان

ترکیب احتمالی منچستریونایتد: داوید دخیا، کریس اسمالینگ، ویکتور لیندلف، لوک شاو، اشلی یانگ، آندره هررا، نمانیا ماتیچ، پل پوگبا، جسی لینگارد، الکسیس سانچز، مارکوس رشفورد

ترکیب احتمالی منچسترسیتی: ادرسون مورائس، لاپورته، جان استونز، کایل واکر، بنجامین مندی، فرناندینیو، داوید سیلوا، برناردو سیلوا، رحیم استرلینگ، لروی سانه، سرخیو آگوئرو

ولورهمپتون - آرسنال (ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه)

در دیگر بازی معوقه لیگ برتر انگلیس، تیم آرسنال مهمان ولورهمپتون خواهد بود. آرسنالی‌ها با این بازی معوقه این فرصت را دارند تا بین چهار تیم برتر قرار بگیرند و کسب سهمیه لیگ قهرمانان به دست خودشان است. امری این فرصت را دارد تا در نخستین فصل حضورش روی نیمکت توپچی‌ها، نتایج آرسن ونگر در چند سال اخیر را تکرار کند و سهمیه کسب کند.

لالیگای اسپانیا

اتلتیکو مادرید - والنسیا (ساعت ۲۲)

از هفته سی و چهارم رقابت‌های لالیگای اسپانیا، تیم اتلتیکو مادرید میزبان والنسیا خواهد بود. شاگردان سیمئونه با اختلاف ۹ امتیاز نسبت به تیم بارسلونا در رتبه دوم قرار دارند. والنسیا نیز که در رتبه پنجم قرار دارد، شانس خوبی دارد تا ختافه رده چهارمی را بگیرد و سهمیه لیگ قهرمانان را دست یابد.

اسپانیول - سلتاویگو (ساعت ۲۳)

لگانس - اتلتیک بیلبائو (ساعت ۲۳)

نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا

میلان - لاتزیو (ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه) (۰-۰)

دیدار برگشت نیمه نهایی کوپاایتالیا، بین تیم‌های میلان و لاتزیو در ورزشگاه سن سیرو برگزار می‌شود. دیدار رفت ۲ تیم در رم با تساوی بدون گل به پایان رسید. ۲ تیم دیگر حاضر در این مرحله آتالانتا و فیورنتینا هستند که بازیشان پنجشنبه برگزار می‌شود.

روز انتخاب برای منچستریونایتد، خداحافظی با لیگ قهرمانان یا قهرمانی دشمن دیرینه/نیمه نهایی جام حذفی در ایتالیا و آلمان

نیمه نهایی جام حذفی آلمان

وردربرمن - بایرن مونیخ (ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه)

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها