نخستین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی و رفتار مصرف کننده در شرق کشور با حضور مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مشهد افتتاح شد.

اولین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی در شرق کشور افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین ، قدیر رجب زاده رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی  با حضور در مراسم افتتاح این آزمایشگاه،گفت: بهبود و گسترش تکنیکهای ارزیابی حسی از مهمترین الزامات جهت توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی در صنعت غذا به شمار می رود.

وی با بیان این که خدمات این آزمایشگاه قابل ارائه در سطح ملی و بین المللی است، ادامه داد: با هدف توسعه تکنیکهای ارزیابی حسی مواد غذایی با برخی از کشورها قراردادهای مشترک پژوهشی هم منعقد شده است.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: آزمایشگاه ارزیابی حسی مواد غذایی و رفتار مصرف کننده در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و براساس تجربیات ارزشمند اعضای هیات علمی این مجموعه و به منظور پاسخگویی به نیاز صنعتگران جهت ارزیابی موفقیت ورود محصولات جدید غذایی به بازار در مشهد راه اندازی شد.


 رجب زاده با بیان اینکه در این آزمایشگاه آزمونهای مربوط به پذیرش، مشتری گرایی و دینامیک وابسته به زمان در زمینه طعم، بافت، رنگ و سایر ویژگیهای محصولات غذایی انجام می شود افزود: نتایج این آزمونها می تواند به بازار پسندی این محصولات کمک قابل توجهی کند.


وی تصریح کرد: مهمترین مزیتهای استفاده از این آزمایشگاه برای صاحبان صنایع، مشاوره و آموزش روشهای ارزیابی حسی مواد غذایی، همکاری در انجام پروژه های تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، توسعه روشهای نوین ارزیابی حسی مواد غذایی، طراحی و اصلاح فرمولاسیون محصول و همچنین تعیین نقش فرآیندهای دهانی در ارزیابی حسی دینامیک مواد غذایی است.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها