عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: طرح «هر مسجد، یک خانه» در راستای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده مصداق آیه « و تعاونوا علی‌ البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان» است.

"هر مسجد، یک خانه" مصداق آیه "و تعاونوا علی البر و تقوی" است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدناصر سقای‌بی‌ریا، ضمن ابراز همدردی و همراهی با مردم سیل‌زده استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان اظهار کرد: طرح «هر مسجد، یک خانه» در راستای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده مصداق آیه « و تعاونوا علی‌ البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان» است.

وی ضمن استقبال از طرح «هر مسجد، یک خانه» برای کمک به سیل‌زدگان گفت: اینکه پای مساجد برای ساخت مسکن سیل‌زدگان در میان باشد علاوه بر ساماندهی اوضاع هموطنان آسیب‌دیده، اثرات بسیاری خوبی را نیز  در پی خواهد داشت؛ چون مردم به دست آوردن خانه و سرپناهشان را مدیون مسجد می‌دانند  این مسئله آثار معنوی و برکات فراوانی برای اهل آن خانه ایجاد می‌کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اذعان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های طرح هر «مسجد، یک خانه» این است که بار ساختن خانه‌ هموطنان آسیب‌دیده را در سراسر کشور تقسیم می‌کند و موجب تسریع احیای منازل مردم می‌شود.

سقای بی‌ریا اضافه کرد: طرح «هر مسجد، یک خانه» که با محوریت مساجد پیش می‌رود علاوه بر اینکه یک طرح راهبردی برای سازماندهی مناطق سیل‌زده است، طرحی معنوی نیز به شمار می‌رود و جای تشکر از پردازشگران این طرح از جمله رئیس سازمان بسیج مستضعفان که آن را ارائه کرد وجود دارد.

وی مشغول شدن مساجد کشور به طرح «هر مسجد، یک خانه» را توفیقی بزرگ برای اهل آن مساجد دانست و گفت: امید است که بتوان این طرح را به صورت فراگیر در سراسر کشور پیگیری کرد و به این صورت نور امیدی را در دل هموطنان آسیب‌دیده که تمام زندگی‌شان را آب ویران کرده است نشاند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها