البرز- محمد شریعتمداری با بیان اینکه مقوله مهارت در کشور تحریم نیست و می‌تواند زمینه ساز ایجاد ثروت برای کشور باشد گفت: باید برای تغییرات جدی در اداره کشور جایگاه مهارت‌آموزی در سنین پایین مورد توجه بیشتری باشد.

"مهارت" می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد ثروت برای کشور شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز (شنبه) در گردهمایی نخبگان مهارتی مرکز تربیت مربی کرج با بیان اینکه مهارت در سطح ملی و برون‌مرزی می‌تواند منجر به ایجاد منابع شود، اظهار کرد: در حال حاضر مهارت در کشور تحریم نیست و می‌تواند ثروت برای کشور ایجاد کند.

وی افزود: در جامعه امروز لازمه کار و شغل، دانش و مهارت است و برای تغییرات جدی در اداره کشور باید به جایگاه مهارت‌آموزی در سنین پایین توجه شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارزش‌افزوده و ورود به بازارهای جهانی در پی داشتن مهارت ایجاد می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز نسبت به موضوع مهارت در جامعه تأکید دارند.

شریعتمداری بر ضرورت ایجاد یک بنیاد ملی برای نخبگان مهارتی تاکید کرد وگفت: باید حمایت‌ از افراد بامهارت از طریق سیستم بانکی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این بنیاد باید ابتدا به تائید وزارت علوم برسد، وبرای رسیدن به نتیجه مناسب از مجلس شورای اسلامی قانون اخذ کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار ورود نهادهای غیر دولتی به مسابقات ملی مهارت شد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی این رویداد است اما نیاز است از ظرفیت های نهادهای دیگر نیز بهره گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها