همدان- حجت اله مهدوی فرماندار کبودرآهنگ به همراه معاونین ، بخشدار ، و جمعی از رؤسای ادارت و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان کبودرآهنگ از نیروگاه شهید مفتح بازدید کردند.

بازدید فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان کبودرآهنگ از نیروگاه شهید مفتح همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، حجت اله مهدوی فرماندار کبودرآهنگ قبل از بازدید از نیروگاه شهید مفتح در جلسه ای با مدیران شرکت تولید نیروی برق و نیروگاه شهید مفتح حضور یافت .

مهدوی در این جلسه ضمن تبریک انتصاب عبدالمجید دیناروند به سمت مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح گفت : انسجام و همدلی در میان مدیران شهرستان موجب پیشرفت در برنامه ها می شود .

فرماندار کبودرآهنگ، نیروگاه شهید مفتح را یک سرمایه ارزشمند برای شهرستان برشمرد و گفت : انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه یک اقدام جهادی بوده است که با انجام این پروژه نیاز نیروگاه را به منابع آب های زیرزمینی برطرف کرده است .

وی با بیان اینکه باید ارزش این سرمایه ملی را دانست گفت: دانشجویان و دانش آموزان باید برای افزایش دانش خود از نیروگاه دیدن کنند و از نزدیک با روند تولید برق آشنا شوند.

وی با اشاره به بارندگی های شدید در بسیاری از نقاط کشور افزود :تمامی ادارات و شرکت ها باید در مواقع بحران پشتیبان هم باشند .

مهدوی حضور مدیران را درجلسات به منظور تقویت ارتباط دوسویه در بین مدیران شهرستان لازم و ضروری دانست و افزود:  ما برای خدمت آمده ایم و باید تا پای جان به مردم عزیزمان خدمت کرد.

تعمیرات واحدها در نیروگاه شهید مفتح تا پایان اردیبهشت به پایان می رسد

مهندس مسعود مرادی همچنین در این جلسه گفت: ۶۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ، تعمیرات نیروگاه ها تا پایان اردیبهشت به اتمام می رسد تا بتوانند برای تولید در پیک مصرف تابستان در خدمت شبکه برق کشور باشند.

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق شهید مفتح اظهار کرد:  تعمیرات واحدها در نیروگاه شهید مفتح تا پایان اردیبهشت به پایان می رسد و امید است همانند سال دو سال گذشته رکورد تولید برق در این نیروگاه به ثبت برسد.

مرادی افزود :امسال از سوی وزارت نیرو سال ۰۹۸ نامگذاری شده است و این به معنای سال بدون خاموشی است.

وی بیان کرد: امیدواریم با تلاش کارکنان خدوم صنعت برق کشور این مهم  تحقق یابد ضمن آنکه در سال گذشته استان همدان جزء استان هایی بود که کمترین خاموشی را پشت سر گذاشت.

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق شهید مفتح به طرح توسعه نیروگاه شهید مفتح اشاره کرد و گفت : نیروگاه شهید مفتح از جمله نیروگاه هایی است که شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نظر دارد نیروگاه کلاس F در آن نصب گردد که با اجرای این پروژه ظرفیت تولید برق در این نیروگاه به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

مرادی با بیان اینکه بر اساس آمار و گزارشات شرکت آب منطقه‌ای همدان ، نیروگاه شهید مفتح در هر سال ۱۰ میلیون متر مکعب آب از منابع آب های زیرزمینی مصرف کرده است و ۴۷۵ میلیون متر مکعب نیز سهم سایر بخش هااست گفت:  بنابراین سهم نیروگاه از برداشت آب منطقه در گذشته کمتر از ۲ درصد بوده است.

وی افزود: پس از انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه و بهره‌برداری از برج خشک واحد یک در سال ۹۴ ، اکنون پروژه برج خنک کن واحد ۲ در حال انجام است و پیش بینی می شود تا اردیبهشت سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد که با بهره برداری از این طرح ۸۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب صورت می گیرد.

مرادی در پایان اضافه کرد: نیروگاه شهید مفتح در رعایت استانداردهای زیست محیطی پیشگام بوده است و این امر موجب دستیابی این نیروگاه به سیمین صنعت سبز کشور در سال ۹۶ شد.

ایجاد حوضچه‌های تزریق مصنوعی

عبدالمجید دیناروند مدیر عامل جدید نیروگاه شهید مفتح نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان کبودرآهنگ به بیان گزارشی از فعالیت های نیروگاه و میزان تولید برق و مصرف آب ارائه کرد و گفت :یکی از اقدامات ارزشمند نیروگاه در سال های گذشته ایجاد حوضچه‌های تزریق مصنوعی بوده که پروژه ای منحصر به فرد است.

مدیر عامل نیروگاه هزارمگاواتی شهید مفتح افزود: در حال حاضر این حوضچه ها به لطف بارندگی های اخیر آبگیری شده است و از طریق چاه های جذبی موجود در این حوضچه ها به سفره های زیر زمینی تزریق می شود.

دیناروند از همراهی تمامی دستگاه ها در مدیریت بحران و مقابله با سیلاب ناشی از بارندگی‌های اخیر تشکر کرد و گفت :کارکنان این نیروگاه با اقدامی بسیجی و جهادی پا در عرصه گذاشتند و برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی ناشی از سیلاب وارد عمل شدند.

فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان کبودرآهنگ پس از این جلسه از ورودی پساب به نیروگاه ، برج خشک واحد یک ، پروژه احداث برج خنک کن واحد دو ، اتاق فرمان واحدهای نیروگاه و حوضچه های تزریق مصنوعی نیروگاه بازدید کردند.

گفتنی است نیروگاه شهید مفتح دارای ۴ واحد ۲۵۰ مگاواتی جمعأ به ظرفیت هزار مگاوات است که از سال ۹۴ و برای اولین بار در کشور از پساب تصفیه شده شهری برای تولید برق استفاده می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها