مازندران- محمدعلی امامی از راه اندازی شبکه مهندسین جهادگر برای اولین بار کشور خبر داد.

راه اندازی شبکه مهندسین جهادگر برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی امامی مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به راه اندازی شبکه مهندسین جهادگر برای اولین بار در کشور اظهار کرد: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم اقدام به راه اندازی این شبکه کرده است.

وی تعداد شبکه های اجرایی شده در مازندران را ۲۰ شبکه عنوان کرد و گفت: کلیه مهندسین رشته های عمران، معماری، مکانیک و برق در این طرح مشارکت دارند.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران اهداف این اقدام را حفظ و انسجام و توانمندسازی مهندسین بسیجی عنوان کرد و یادآور شد: محرومیت زدایی و خدمات رسانی رویکرد اصلی ماست.

امامی از راه اندازی انجمن مهندسین خیّر برای تحقق اهداف اشاره شده خبر داد و افزود: از ظرفیت و توان علمی و تخصصی مهندسین بسیجی داوطلب در مناطق هدف استفاده خواهد شد.

وی راه اندازی و تقویت کارگروه های تخصصی شامل مسکن، آب، نظام مهندسی، محیط زیست و مدیریت شهری را مهم خواند و از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه در مورد اجرای برنامه های فرهنگی، اردویی، آموزشی، تبیین اخلاق حرفه ای و سیره شهدای مهندس، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی و اعزام گروه های جهادی تخصصی به مناطق محروم توافق شده است.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران در پایان یادآور شد: طبق تفاهم با سازمان بسیج سازندگی، ساخت ۵ واحد مسکونی برای مدجویان کمیته امداد که در سیل اخیر تخریب شده است، را برعهده گرفتیم.

امامی اضافه کرد: مهندسین عمران و معماری بر ساخت کلیه واحدهای مسکونی تخریبی در سیل بصورت رایگان نظارت خواهند داشت.

انتهای پیام /

برچسب‌ها