رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: سه مورد فوت ناشی از حوادث کار طی یک سال اخیر در شهرستانهای سبزوار، داورزن وخوشاب واقع در غرب خراسان رضوی رخ داد که نسبت به سال پیشتر ۴۰ درصد کمتر شده است.

فوت ناشی از حوادث کار در شهرستانهای غرب خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، عقیل مختاری افزود: طی این مدت ۶۱ حادثه کاری در این شهرستانها رخ داد که ۲۸ حادثه ساختمانی و سایر موارد مربوط به حوادث کاری در کارگاههای صنعتی، غیرصنعتی و مشاغل آزاد بوده است.

وی ادامه داد: شمار حوادث کاری طی یک سال اخیر در شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه پیشتر افزایش داشته که علت اصلی آن افزایش عملیات ساخت و ساز در بخش ساختمانی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار همچنین گفت: ۱۳ هزار و ۶۳۶ نفرساعت ظرف این مدت در دوره های آموزش ایمنی و بهداشت این اداره شرکت کردند. این میزان آموزش نیز ۶۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: همچنین پارسال اداره کار سبزوار دو هزار و ۲۵۳ کارگاه را در حوزه های ایمنی، مقررات و قراردادها مورد بازرسی قرار داد که بازرسیها نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مختاری زمان میانگین رسیدگی به شکایات حوزه کار را پنج روز اعلام و بیان کرد: ظرف یک سال اخیر در حوزه دادرسی کار به ۳۶۵ مورد شکایت کارگری و کارفرمایی در غرب خراسان رضوی رسیدگی و تاکنون برای ۳۶۳ مورد آن رای صادر شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها