گیلان- حجت علی اکبرنژاد گفت:‌ استان گیلان پس از وقوع حادثه سیلاب و خسارت‌های ایجاد شده ناشی از آن در دو استان‌ مازندران و گلستان جوجه‌ریزی و تولید مرغ خود را ۱۰ درصد افزایش داد.

تولید مرغ در استان گیلان ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان، حجت علی اکبرنژاد معاون جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین مرغ در ایام ماه رمضان اندیشیده شده است اظهار داشت:‌ پس از وقوع حادثه سیلاب و خسارت‌های ایجاد شده ناشی از آن در دو استان‌ مازندران و گلستان، ‌ جوجه‌ریزی و تولید مرغ در گیلان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان فراهم بودن شرایط مطلوب در فرآیند تولید مرغ را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ با توجه به اقدامات اندیشیده شده توسط این سازمان، حدود ۸ و نیم میلیون قطعه جوجه‌ریزی توسط واحدهای تولیدی گیلان در ماه اسفند سال گذشته انجام شد.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه ماه گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد:‌ طبق آمارها و برآوردهای انجام شده فرآیند جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی توان تولید بیش از ۵۰۰ تن لاشه مرغ در استان گیلان توسط واحدهای تولیدی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: بخشی از این مرغ تولید شده به استان‌های همجوار به ویژه استان تهران صادر می‌شود به طوری‌که گیلان یکی از استان‌های مهم تأمین مرغ بازار بزرگ تهران محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن مرغ نیز در بازار داخلی استان توزیع می‌شود، افزود:‌ در حال حاضر نه‌تنها با هیچ مشکلی در حوزه جوجه‌ریزی و تولید مرغ در گیلان مواجه نیستیم بلکه مرغ مازاد نیز در این استان تولید می‌شود.

علی اکبرنژاد وجود مرغ مورد نیاز برای تأمین بازار مصرف به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر به اندازه کافی مرغ توسط واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی گیلان تولید می‌شود بنابراین هیچ نیازی به استفاده از ذخایر استراتژیک استان نیست.

وی افزایش ۱۵ درصدی جوجه‌ریزی در ماه گذشته را یکی از تمهیدات جهاد کشاورزی گیلان برای مقابله با کمبودهای ایجاد شده ناشی از وقوع سیلاب دانست و گفت: شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی برای تأمین مرغ مصرفی بازار در ایام ماه مبارک رمضان نیز تمهیدات لازم را اندیشیده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در مورد توزیع مرغ منجمد در بازار نیز اظهار داشت‌:‌ با توجه به شرایط بازار اگر نیاز به توزیع مرغ منجمد در بازار باشد شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی برای توزیع ۱۵ تا ۲۰ تن مرغ به صورت روزانه در بازار مصرف آمادگی دارد.

علی اکبرنژاد توزیع بیشتر و هدفمند گوشت قرمز را نیز یکی از اقدامات شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد و خاطرنشان کرد:‌ توزیع گوشت قرمز در ایام ماه مبارک رمضان به صورت مستمر انجام می‌شود تا مشکل خاصی از لحاظ کمبود این قلم کالا در بازار مصرفی استان به وجود نیاید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها