لرستان_بهرام براری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب‌رسانه از اجرا شدن طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در عرصه‌ میدانی و عملیاتی خبر داد.

اجرا شدن طرح نظارتی ماه رمضان در عرصه‌ میدانی/ با متخلفین، برخورد قاطع می‌کنیم

به گزارش قدس‌آنلاین، بهرام براری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب‌رسانه از اجرا شدن طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در عرصه میدانی و عملیاتی خبر داد.

وی بیان داشت: طرح نظارتی ماه مبارک رمضان، طرحی خاصی است که از نهم اردی‌بهشت سال‌جاری تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آن‌چه در این‌ طرح  به‌دنبال آن هستیم نظارت کامل بر اصناف در حوزه‌ی استانی و مراکز فروش فوق‌العاده‌ زنجیره‌ای و احیانا نمایشگاه‌هایی که از طریق سازمان‌های متولی اجرا می‌شود، خواهد بود، افزود: در صورت کشف تخلف در محل با لحاظ حقوق مصرف‌کننده، موضوع مورد نظر بررسی و در صورت لازم با متخلفین برخورد و حکم قضایی صادر خواهد شد.

براری، تصریح کرد: بیشتر نظارت‌های ما بر روی اقلام پر مصرف در سبد غذایی مردم از جمله برنج، روغن، مرغ، مواد بهداشتی و ..خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم به‌نحوی عمل کنیم تا رضایت‌مندی بیشتری از مردم را در این ماه داشته باشیم، افزود: در کالاهای مشمول نظارت، درصدهای سود باید بر اساس فاکتور خرید رعایت شود، در غیر این‌صورت طبق قانون برخوردهای لازم لحاظ می‌شود.

براری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این موضوع که ما علاوه‌ بر برخورد با متخلفین در حوزه پیشگیری و نظارت نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، خاطر نشان کرد: ما باید خویش‌نظارتی را به‌عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه نهادینه کنیم.

مدیر کل تعزیرات حکومتی لرستان ابراز داشت: سامانه ۱۳۵تعزیرات حکومتی و ۱۲۴سازمان صمت، پل‌های ارتباطی مردم با نهادهای مربوطه در راستای اعلام تخلفات می‌باشند.

بهرام براری با اشاره به بحث حجم ورودی پرونده به تعزیرات حکومتی گفت: در سال ۹۶ به ۱۰هزار و ۵۹۰پرونده رسیدگی شد که این آمار در سال ۹۷ ، به ۱۲هزار و ۴۳۵رسید که نشان از نظارت مناسب بر بازار دارد.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار کرد: در بحث رسیدگی به تخلفات وقوع یافته، مجموع جرایم نقدی در سال ۹۶ به ۸۸میلیارد ریال جزای نقدی رسید این رقم در سال ۹۷ به ۱۴۶میلیارد ریال افزایش یافت که نشان از قاطعیت موضوع را دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها