نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: من خود حامی استانی شدن انتخاباتم اما معتقدم مصوبه مجلس دراین باره با این دلیل که حقوق اقلیت‌ها پایمال می‌شود و... مورد ایراد شورای نگهبان واقع خواهد شد.

مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات مورد ایراد شورای نگهبان واقع خواهد شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات در مجلس گفت: فکر نمی‌کنم شورای نگهبان این مصوبه مجلس را تأیید کند و شورا با این دلیل که با این شیوه انتخابات حق اقلیت‌ها پایمال خواهد شد این مصوبه را تأیید نخواهد کرد.

وی افزود: شورای نگهبان با این دلیل که با این شیوه انتخابات باعث می‌شود قومیت‌ها حرف داشته باشند و مشارکت پایین می‌آید به این طرح ایراد خواهد گرفت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در این طرح در استان‌هایی که اقلیت‌های مذهبی (اهل تسنن) از نظر جمعیتی در اقلیت هستند با مشکل مواجه می‌شوند و از سوی دیگر ارتباط مردم با نمایندگان کاهش پیدا می‌کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: من خود حامی استانی شدن انتخاباتم اما معتقدم که این طرح مورد ایراد شورای نگهبان واقع خواهد شد.

وی در پایان گفت:‌ یک نماینده باید دیده منطقه‌ای و محدود داشته باشد و باید برای کل استان باشد و نماینده مردم کل استان باشد و ما باید به سمتی برویم که با این شیوه کار کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها