رئیس سازمان امور عشایر گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار رونق تولید به عشایر کشور اختصاص یافت.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عشایر کشور

به گزارش قدس آنلاین، کرمعلی قندالی عصر سه‌شنبه در بازدید از مناطق عشایری بخش روداب سبزوار عنوان کرد: در سال جاری  ۳۰۰ میلیارد تومان برای امور عشایر کشور مصوب شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن با سود چهار درصد و دوره برگشت پنج ساله ویژه تشکل‌ها برای تامین نهاده‌های تولید اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر ویژه تولید پرواربندی (سرمایه در گردش) با کارمزد ۱۰ درصد و به صورت یک ساله پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر گفت: بارندگی‌های امسال شرایط مستعدی را برای ایجاد بندها فراهم کرده و این مهم در روند ثبات جمعیت و رشد و ارتقاء مناطق عشایری موثر بوده است.

قندالی افزود: بارندگی‌های امسال کشور را از معضل سنگینی نجات داد و کمبود آب و علوفه مناطق عشایری را که آزاردهنده بود، رفع کرد. اکنون در حوزه آب و علوفه مشکل نداریم و سطح مناطق عشایری پر از علوفه است و همچنین این علوفه برای چرای پاییز نیز ذخیره می‌شود.

وی گفت: در مناطق عشایری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش تولید علوفه نسبت به سال گذشته داریم.

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به سیلاب اخیر در کشور گفت: ۲۴ هزار راس دام عشایری در سیلاب اخیر تلف شدند و بارندگی‌ها به بخشی از راه‌ها، تاسیسات و محل استقرار و سرپناه عشایر تخریب‌های جزئی وارد کرد که با مصوبات هیات دولت مقرر شد که برای هر راس دام تلف شده، ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات چهار درصد پرداخت شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/
 

برچسب‌ها