خراسان شمالی- وزیر کشور عصر دیروز در نشست با علمای اهل سنت خراسان شمالی در شهر پیش قلعه گفت: درسیل اخیر ۲۵ استان دچار آسیب شدند که بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم کشور خسارت وارد کرد.

رحمانی فضلی: سیل اخیر بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم خسارت زد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر دیروز در نشست با علمای اهل سنت خراسان شمالی در شهر پیش قلعه گفت: درسیل اخیر ۲۵ استان دچار آسیب شدند که بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم کشور خسارت وارد کرد که این بغیر از خسارت هایی است که به دولت وارد شد.
وی با بیان اینکه اولین اقدام در شرایط فعلی پرداخت خسارت ها به سیل زدگان است، افزود: این پرداخت ها از گرگان آغاز شده و به طور جدی ادامه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه با بیان اینکه در این سیلاب ها، ۱۷۶ هزار خانواده در کشور درگیر با سیل شدند اظهار داشت: لوازم پنجگانه منزل بیش از ۱۰۰ هزار خانواده آماده است و به محض آماده سازی منازل به آن هاواگذار خواهد شد.
وزیر کشور گفت: در حادثه سیل اخیر کشور سیل فداکاری مردم توانست بر سیل طوفان آب غلبه کند.
رحمانی فضلی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و سپاه تمام همت و تجهیزات خود را به کار گرفته اند تا در کمترین زمان ممکن مشکلات مردم آسیب دیده را بطرف کنند.
وزیر کشور ادامه داد: طی بازدید های امروز از مناطق مختلف آسیب دیده و سیل زده استان، منازل مسکونی تخریب شده زیادی را مشاهده کردیم به طوری که ادامه زندگی در آن ها آسیب پذیر است و نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند.
رحمانی فضلی به خرابی زیرساخت ها در مسیر روستای کالیمانی اشاره کرد و گفت: زیر ساخت های کنونی مناسب نیست و وضعیت ابنیه راه های روستایی در استان بسیار ضعیف است.
وی تاکید کرد: راه های روستایی زیادی به پل نیاز دارند با این وجود شاهد بودیم که اندک پل های موجود در راه های روستای استان تخریب شده است.
وی افزود: در شرایط فعلی ساکنان روستاهای راز و جرگلان و مانه و سملقان رفت و آمد بسیار سختی دارند امیدواریم با برآورد سریع استاندار و مدیریت بحران خراسان شمالی و همکاری دستگاه های اجرایی به سرعت در پی جبران خسارت باشیم.
وزیر کشور ظهر امروز به مدت دو روز به منظور از بازدید از مناطق سیل زده و رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها