خراسان شمالی- عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: شوراها و دهیاران با متصل شدن به مردم، می توانند بودجه ها را صرف تولید و ثروت کنند در غیر این صورت توسعه محقق نخواهد شد.

دهیاران وقت خود را در چارچوب امکانات دولتی قرار ندهند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش دهیاران و شهرداران خراسان شمالی که در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه دهیاران باید به فکر احیا، تقویت و بهبود شرایط زندگی باشند، گفت: آنچه که همیشه بدان تاکید دارم این است که دهیاران هیچ گاه وقت و زمان خود را در چارچوب امکانات دولتی قرار ندهند.
وی خطاب به شوراها و دهیاران گفت: شما باید مدام به فکر ایجاد درآمدهای پایدار، افزایش بهره وری، تغییر سیستم و روش های کشاورزی، شیوه های نوین تولیدی و افزایش مهارت ها باشید.
وزیر کشور ادامه داد: شوراها و دهیاران با متصل شدن به مردم، می توانند بودجه ها را صرف تولید و ثروت کنند در غیر این صورت توسعه محقق نخواهد شد.
رحمانی فضلی افزود: دهیاران و شهرداران باید بدانند که مطالبه حقوق از قانون بودجه ریزی یک اندازه ی دارد زیرا نکته مهم این است که دنیا با خلاقیت، ابتکار، نوآوزی، مشارکت جدی و ایجاد امنیت سرمایه گداری پیشرفت کرده است.
وی افزود: رسالت مهم شوراهای اسلامی تنها به ساخت و ساز و راه اندازی کار مردم نیست، باید از گنجینه ارزشمند انقلاب که میراث شهدا و امام راحل است صیانت کنند.
توسعه جز با تکیه بر برنامه ریزی و انسجام امکان پذیر نیست
محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این همایش گفت: پیشرفت و توسعه جز با تکیه بر برنامه ریزی و انسجام امکان پذیر نیست.
وی اظهار داشت: دهیاری ها و شهرداری ها می توانند نقش موثری در توسعه همه جانبه استان داشته باشند.
شجاعی افزود: سند توسعه استان با حضور وزیر کشور رونمایی شد و اکنون باید حرکت ما در جهت تحقق اهداف توسعه ای این سند در بخش های مختلف باشد.
وی ادامه داد: سند توسعه استان از هدر رفت زمان و منابع مالی جلوگیری می کند و همچنین با بهره مندی حداکثری از منابع و امکانات رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.
شجاعی با تاکید بر اینکه با تسلط دانایی بر کارها می توانیم در راستای توسعه استان گام برداریم، افزود: مطمئن باشید مشکلات به دست انسان های دانا حل می شود و بنده هیچ حس منفی نسبت به حل مشکلات با کمک شما ندارم.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: فکر کردن به مشکلات را کنار بگذارید و تنها به توان و هم افزایی خود فکر کنید و بدانید تک تک مشکلات در برابر اراده ما بسیار ناچیز است.
شجاعی مطرح کرد: کار انفرادی و حزبی توسعه را به دنبال نخواهد شد و صاحبان این نوع تفکرات مدیریت را یاد نگرفته اند.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات، سخنرانی کردن و ادعای دانایی دردی از مردم دوا نمی کند، باید وارد میدان عمل شد.
شجاعی اشاره داشت: صبح امروز با حضور معاون عمرانی وزیر کشور نشست تخصصی در حوزه دهیاری ها و شهرداری های استان تشکیل شد که بنده یادآور می شوم داشته های ما در این حوزه ها مانند سیستم آبیاری قطره ای و حمل و نقل عمومی باید تقویت شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه افزود: در چهار دهه گذشته مسئولان ملی مختلفی پای کار آمدند و هر یک به نوعی با توجه به نگرانی و دغدغه های جامعه تلاش کردند.
شجاعی گفت: اما برخی از این تلاش ها پاسخگوی حل مشکلات نبود چرا که یا راه درست را انتخاب نمی کردند و یا در راه درست به خوبی گام بر نمی داشتند.
این مقام ارشد استان اشاره داشت: دکتر رحمانی فضلی از جمله مسئولانی است که راه درست توسعه و خدمت به مردم را نتخاب کرد و در این راه به خوبی گام برداشت و موجب افتخار خراسان شمالی  است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها