عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع تولید و ایجاد اشتغال با کمبود قانون مواجه نیستیم.

مقدمه رونق تولید،مهارت آموزی است/مهارت آموزی باید از مدارس آغاز شود

رضاشیران خراسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: تعریف جوانان از کار و اشتغال صرفا کار دولتی و پشت میزی است از این رو باید این روحیه در آنها تغییر پیدا کند .

وی بابیان اینکه مقدمه رونق تولید ، توانمندسازی جامعه در حوزه مهارت آموزی است،  تصریح کرد: آموزش در جامعه از جایگاه ارزنده ای برخوردار است  و اگر این تمایل وجود دارد که  مسیر توسعه و پیشرفت در کشور همچنان ادامه داشته باشد  باید به موضوع آموزش فنی و حرفه ای توجه ویژه ای صورت بگیرد.

شیران خراسانی افزود: قبل از نیاز به سرمایه برای ایجاد اشتغال، باید مهارت آموزی در کشور رشد و توسعه پیدا کند که اولین مرحله و به نوعی مقدمه شروع این جریان، توجه به  مهارت آموزی و ارتقاء  آن در مدارس می باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که  آموزش های فنی و حرفه ای در مدارس توسعه و نهادینه شوند، دانش آموزان هنگامی که  وارد جامعه می شوند با این ذهنیت که از مهارت های کافی برخوردار هستند ، در مسیر ایده  پردازی، کارآفرینی ، تولید و اشتغال گام بردارند.

شیران خراسانی با اشاره به اینکه از طرفی نیز جوانان مهارت دیده نباید به حالت خودشان رها شوند ، ادامه داد: در موضوع تولید و ایجاد اشتغال کمبود قانون نداریم ، بلکه در اجرا مشکل داریم وهر سازمانی به صورت جزیره ای دراین زمینه فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزان در جریان کاریابی و کار آفرینی موفقتر هستند،تصریح کرد: به طور نمونه مجموعه هایی که امکاناتی نظیر زمین های بلا استفاده و یا سایر امکانات در اختیار دارند می توانند به جوانان مهارت آموز به صورت اجاره واگذار کنند  تا آنها در راستای تولید کالای ایرانی گام بردارند.

شیران خراسانی بیان داشت: همچنین یکی از مواردی که در طول چهار دهه ای  که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است توجه به مهارت آموزی در مناطق روستایی و عشایری بوده است که تاثیر به سزایی در  کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها ورشد حاشیه نشینی دارد  و از طرفی ایجاد کارگاه های فنی و حرفه ای در مناطق روستایی به مراتب ارزانتر از مناطق شهری می باشد.   

انتهای پیام

برچسب‌ها