عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون تا ساعاتی دیگر، محور اصلی این جلسه را ارائه توضیح از سوی وزیر در خصوص دلایل گرانی بی‌ضابطه خودرو و سایر اقلام تولیدی غیر کشاورزی، اعلام کرد.

گرانی خودرو، وزیر صمت را به مجلس کشاند

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن اعلام این خبر تأکید کرد: مجلس از اهرمهای قانونی در اختیار، به صورت پلکانی استفاده خواهد کرد. اگر توضیحات امروز وزیر در خصوص گرانی‌ها قانع کننده نباشد در مرحله بعد از او سؤال خواهیم کرد و در گام آخر از اهرم استیضاح وزیر استفاده می‌کنیم اما امروز خیلی زود است که از پله اول به پله آخر برسیم.

وی با اشاره به نارضایتی های گسترده موجود در میان اقشار مختلف جامعه در نتیجه رها شدن بازار، گفت: بخشی از این گرانی‌ها که به تلاطمات ارزی مربوط است را از خودروسازان و دولت می پذیریم اما آن بخشی که به زیاده خواهی دلالان، تولید کنندگان، ضعف شدید در نظام توزیع و... است، قابل قبول نیست.

باستانی ادامه داد: به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باید تصمیم جدی در این زمینه گرفته شود و کنترل از سوی وزارت صنعت و ستاد تنظیم بازار صورت گیرد، در غیر این صورت مجلس در گام‌های بعدی از اختیارات بیشتری استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها