زنجان-سعید نمکی در آیین بهره برداری از ۴۴ پروزه بهداشتی درمانی استان زنجان گفت:خیرین سلامت در خدمت نظام سلامت استان زنجان هستند.

بهره‌برداری از ۴۴ پروژه بهداشتی درمانی در زنجان محقق شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری از ۴۴ پروزه بهداشتی درمانی استان زنجان  که ظهر امروز (یکشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز در عرصه سلامت وزارت بهداشت به تنهایی قادر به انجام برنامه بزرگ ملی نیست و نیازمند کمک های بین بخشی و هم افزایی عمیق نیروها در نظام است.

نمکی افزود: هم افزایی در کشور موجب می شود وزارت بهداشت با همکاری دیگر متولیان عوامل خطرزا مثل تصادفات و دیگر بیماری‌ها مهار کنیم و در این میان همه در کنار هم با صمیمت و عالمانه در پیشبرد و رفع مشکلات در کنار هم باشیم.

وی اظهارداشت: هم‌اکنون با افتتاح این طرح‌ها یک نوع همدلی، همگرایی و وفاق در این استان برقراراست که طی سال‌های گذشته با رشد زیرساخت‌ها روند رو به رشدی را در حوزه بهداشت و درمان طی کرده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: خیران سلامت به شدت به کمک توسعه نظام سلامت این استان آمده‌اند که فرصت ذی قیمتی است که باید از آن بهره برد که در سال‌های آینده جزو استان‌های الگوهای موفق، در سطح کشور خواهد شد.

جایجایی سرانه تخت همواره مورد تاکید دولت است

فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان نیز  اظهارداشت: سرانه تخت یکی از شاخص‌های مهم عملکرد دولت‌ها در حوزه بهداشت است و همه امکانات درمانی وابسته به سرانه تخت است.

حقیقی با اشاره به جابه‌جایی سرانه تخت در دولت دوازدهم، ادامه داد: افزایش سرانه تخت همواره مورد تاکید رئیس‌جمهور و وزرای بهداشت بوده و سبب شده استان‌هایی که از سلامت معبر بودند به مقصد تغییر یابند و این امتیازی برای استان‌ها است  .

وی با اشاره به حضور پررنگ خیران در زنجان افزود: زنجان خیران قوی در حوزه سلامت دارد و انجمن خیریه مهرانه نه تنها در ایران، بلکه در منطقه نیز می‌تواند الگو باشد؛ چراکه بیش از ۷۰۰ نفر در این خیریه فعالیت دارند که بیش از ۹۰ درصد آنان به صورت رایگان خدمت ارائه می‌کنند و ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان توسط مردم به این خیریه کمک می‌شود .

سند غذایی استان نیز در دست تدوین است

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای اکو و حضور سفیران ۱۹کشور در زنجان، تصریح کرد: برای سفیرانی که در این برنامه حضور داشتند انجمن خیریه مهرانه جذابیت بالایی داشت.  علاوه‌ بر این ۳نفر از ۵نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی متخصص در حوزه پزشکی بوده و خوشبختانه پزشکان زنجان از توان و تخصص بالایی برخوردار هستند که این امتیاز خوبی برای استان است.

حقیقی در رابطه با اجتماعی کردن سلامت، یادآور شد: با توجه به تجربه اجتماعی‌سازی سلامت در استان‌های دیگر، این مهم نیز در استان زنجان دنبال می‌شود و سند غذایی استان نیز در دست تدوین است و به دنبال آن هستیم که با استفاده از طرفیت دهیاری‌ها، شوراها و شهرداران، اجتماعی کردن سلامت و شهر سلامت را نهادینه کنیم .

وی، خیران سلامت را موضوع مهم و قابل توجه اعلام و خاطرنشان کرد: کمک به خیران و حمایت از آنان همواره مورد تاکید دولت بوده و استان زنجان نیز که قطب مهمی در گروه پزشکی است، باید زیرساخت‌های قوی داشته باشد.
سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ایجرود و ماهنشان  نیزبا اشاره به طرح تحول سلامت و تاکید بر ادامه این طرح، اظهارداشت: باید به ویرایش طرح تحول سلامت بپردازیم.

خاتمی  با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه و شرایط کشور باید اولویت سنجی کرد و نظام سلامت را پیش برد، افزود: الان ازنظر بهداشت و سلامت تجهیزات خوبی داریم و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی - درمانی در مراحل خوبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این مراسم گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و در راستای اجرای برنامه ۱۰ طرح پشتیبان تحول نظام سلامت در بخش بهداشت و به منظور تکمیل، تجهیز و توسعه مراکز فرسوده و ناکارآمد شهری و روستایی و به استناد تفاهم نامه سه جانیه منعقده فی مابین بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری زنجان از ۲۲۶ طرح تفاهم نامه، تعداد ۱۳۴ مورد از طرح‌ها افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پرویز قزلباش افزود: تعداد ۴۴ طرح در حوزه بهداشت نیز با زیربنای ۱۰ هزار و ۹۵ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال شامل ۲۲ واحد خانه بهداشت، هشت واحد پایگاه سلامت شهری، هشت واحد پانسیون پزشک، سه واحد مرکز خدمات جامع سلامت شهری و سه واحد مرکز خدمات جامع سلامت روستایی را شامل می شود.

وی اتاق عمل پیشرفته جراحی ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب با ۳۰ میلیارد ریال و آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری برشمرد.

وی یادآورشد: مرکز تحصیلات تکمیلی دانشکده پرستاری مامایی زنجان با دو میلیارد ریال، مجتمع خدمات سلامت شهر دندی مساحت یکهزار و ۳۶۶ مترمربع زیربنا در سه طبقه با اعتبار ساخت و تجهیز ۵۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود. دیگر پروژه‌های افتتاحی امروز دو اتاق عمل ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه با اعتبار یک میلیارد تومان، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشکده پرستاری مامایی زنجان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و مجتمع خدماتی سلامت شهر دندی با اعتبار ساخت و تجهیز ۵ میلیارد تومان است.

گفتنی است در سفر وزیر بهداشت به استان زنجان، ۴۴پروژه حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعتبار بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان شامل: ۲۲ واحد خانه بهداشت، ۸ واحد پایگاه سلامت شهری، ۸ واحد پانسیون پزشک، ۳ واحد مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۳ واحد مرکز خدمات جامع سلامت روستایی؛ ازطریق ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.#

انتهای پیام/

برچسب‌ها