سیستان و بلوچستان- دو پزشک متخصص اطفال بیمارستان امام علی (ع) چابهار، تقاضای پرداخت هزینه بیمار را از محل کارانه هایشان برآورده کردند.

کسر هزینه‌ درمان بیمار افغان از کارانه دو پزشک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناز بی بی نورزهی کودک شش ساله از تبعه افغانستان در  روز ۲۹ فروردین سال جاری به علت شکستگی ران به بیمارستان امام علی(ع) چابهار  مراجعه می کند و در بخش اطفال بستری می‌گردد، اما با توجه به نداشتن مدارک و عدم پوشش بیمه، هزینه‌های درمان وی حدود ۱۷ میلیون تومان محاسبه می‌شود که خانواده این کودک توان پرداخت این مبلغ بالا را نداشته و درمانده بودند که از چه نحوی این هزینه را پرداخت نمایند.

دکتر شهریار نورمحمدی و دکتر سرور قاسم اف دو پزشک متخصص اطفال بیمارستان امام علی (ع) چابهار پس از اطلاع از عدم پوشش بیمه و عدم توانایی مالی کودک ۶ ساله افغانستانی، طی نامه‌ای به رییس بیمارستان، تقاضای پرداخت هزینه بیمار به مبلغ یازده میلیون تومان  از محل کارانه هایشان شدند.

لازم به ذکر است که بیمارستان امام علی(ع) نیز ۶ میلیون تومان از هزینه‌های این بیمار را تقبل می‌کند.

محمد یاسین فیضی از کابل افغانستان طی تماس تلفنی با خبرنگار قدس آنلاین از اقدام خداپسندانه این دو پزشک متخصص اطفال ایرانی در بیمارستان امام علی (ع) چابهار جهت نجات جان  هموطنش ابراز رضایت وتقدیرو تشکر نمود و افزود: من بعنوان یک شهروند از کابل افغانستان و دیگر مردم افغانستان در رابطه با دوستی ایران با افغانستان از مقام معظم رهبری  تقدیر و تشکر می نماییم که باوجود پناهنده بودن هموطنانمان در  ایران اسلامی باز هم مسوولین جمهوری اسلامی ایران برای رفاه حال هموطنانمان از هیچ کوششی دریغ نفرموده اند و پزشکانی با تجربه دلسوز و خدا دوست که  نجات جان بیمارشان فرقی ندارد سفید پوست باشد یا سیاه پوست  ایرانی باشد یا خارجی  برایشان مهم نیست که اقدام این دو پزشک جای بسی تقدیر دارد.

شهریار نور محمدی طی گفتگویی با خبرنگار قدس آنلاین افزود: مردم سیستان و بلوچستان مردمی محروم و دور افتاده هستند و خدمت به مردم را در شهرستان چابهار که در یک استان دور افتاده می باشد یک وظیفه انسانی میدانم.

نورمحمدی گفت: اینجانب و همکارم پس از اطلاع از عدم پوشش بیمه و عدم توانایی مالی کودک ۶ ساله افغانستانی، طی نامه‌ای به رییس بیمارستان، تقاضای پرداخت هزینه بیمار به مبلغ ۱۱میلیون تومان  از محل کارانه هایمان شدیم چون واقعا  از تنگدستی خانواده این بیمار احساس درد و ناراحتی نمودم  و تنها هدف من و همکارم از این اقدام  اول از همه نجات جان بیمار و رضایت خداوند و آرامش وجدانمان بوده بس؛ امیدوارم  خداوند توفیقی به بنده عنایت بفرماید تا نه تنها این بیمار بلکه بتوانم جان هر کودکی را  چه از لحاظ تخصص پزشکی چه از لحاظ مالی نجات دهم.

اگر دقیق نگاه کنیم در اقصی نقاط ایران اسلامی، خیران و نیک اندیشانی را مشاهده می کنیم که در گمنامی در دوردست ترین مناطق محروم تنها به فکر خدمت رسانی به مردم هستند، بی هیچ چشم داشتی و توجهی از سوی مسئولان، اینان نه پست و مقام بالاتری می خواهند و نه قرار است برای مسئولیتی کاندیدا شوند، اینان تنها نجات جان مردمشان برایشان مهم است و بس بی منت و بی غرض؛ دردهای مردمی را لمس کرده اند و در اوج رفاه، زندگی خود را رها کرده و از مردم با کمک رسانی خود دلجویی می کنند.

جمعی از مردم و فرهنگیان نخبگان و شوراهای اسلامی در جنوب استان  و... از  کار انسان دوستانه این دو پزشک اظهار رضایت نمودند و خواستار انتشار این اقدام خداپسندانه وایثارگرانه این دو پزشک شدند و از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی  و رییس دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان خواستار تقدیر از سرور قاسم اف و شهریار نورمحمدی شدند.

آنها از دیگر پزشکان در حال خدمت این استان خواستار شدند تا از بیمارانی که فاقد  دفترچه بیمه  و یا افرادی که توان پرداخت هزینه  درمانی ندارند  و یا از تبعه خارجی هستند،   حمایت کنند تا خداوند  در این دنیا و در آن دنیا خیر و نیکی برایشان عنایت فرماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها