یزد -محمد مهدی جوادیان زاده گفت: شرکت سرب و روی مهدی آباد تا پایان سال ۹۸، ملزم به استفاده از پساب تخصیص یافته شده و درغیراین صورت، تخصیص باطل خواهد شد.

شرکت سرب و روی مهدی‌آباد تا پایان سال، ملزم به استفاده از پساب تخصیص یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در جلسه تعیین تکلیف پساب تخصیص داده شده اظهارداشت: استفاده بهینه از پساب تصفیه شده فاضلاب یزد، از اولویت های شرکت بوده و شرکت آب منطقه ای یزد با بررسی بافت خاک و شیب زمین، امکان انتقال پساب را بررسی کرده و با همکاری مرکز بهداشت و سازمان محیط زیست بحث بازچرخانی پساب عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: موسسه کوثر نیز آمادگی خود را برای استفاده از پساب تخصیص یافته اعلام کرده است و در آینده ای نزدیک بخش عمده ای از دریاچه تخلیه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه در خصوص مشکل پشه و بوی بد فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب استان باید اقدامات لازم را انجام دهد، خواستار رفع اتهام کامل در این حوزه شد و گفت : اگرچه نباید ازشناسایی دیگر پتانسیل های تولید پشه در منطقه غافل شد اما راه اندازی تصفیه خانه تکمیلی و پاکسازی نخاله های موجود ازدیگر راهکارهای رفع این مشکل است.  

جوادیان زاده بازچرخانی پساب را به عنوان یکی از محورهای برنامه سازگاری با کم آبی در یزد عنوان کرد و افزود: یزد در این حوزه به دلیل وجود تصفیه خانه تکمیلی و خط انتقال در بین استان ها پیشرو است و برای رفع کامل مشکل بوی بد فاضلاب و پشه در بلند مدت این طرح اجرا خواهد شد.

وی خواستار ورود سازمان محیط زیست به مسئله شد و تصریح کرد: حتی اگر صنایع و مجموعه های آلاینده منابع آب شناسایی شوند، اجرای قانون در این زمینه برعهده سازمان محیط زیست است اما فرآیند بررسی مشکل برای رفع کامل آن در سال های آینده ضروری است.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها