سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در کارگروه کاغذ گفت: نظارت بر نحوه توزیع و تخصیص کاغذ، نظارت مناسبی نیست و باید وزارت صنعت و وزارت ارشاد در اعمال شیوه‌های اجرایی و نظارتی برای کنترل بازار اهتمام بیشتری داشته باشند. دستور مقام معظم رهبری هم برای حل گرانی و کمبود کاغذ تأثیر گذار است و امیدواریم که بحران کاغذ با دستور ایشان حل شود.

انتقال کارگروه کاغذ به وزارت ارشاد اشتباه بود/پیگیری مستمر مجلس برای حل بحران

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درخصوص بحران کاغذ و گرانی آن و عملکرد کارگروه ساماندهی کاغذ در این باره، اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی در سال گذشته به موضوع بحران کاغذ ورود و موضوع را بررسی کرد اما متأسفانه مسؤولان اجرایی در وزارت ارشاد توجهی به تذکر ما نداشتند و اقدامات جدی و قاطعی در این باره انجام ندادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: با اتفاقات و نابسامانی ها بازار کاغذ به این قطعیت رسیدیم که انتقال کارگروه کاغذ از وزارت صمت به وزارت ارشاد اقدام اشتباهی بوده و اگر کارگروه تنظیم بازار کاغذ ذیل وزارت صمت قرار بگیرد اثر بخش تر خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی درباره روش‌های حل مشکل گرانی و کمبود کاغذ اظهار کرد: اقدامی که می توان در این باره انجام داد کنترل بیشتر بازار است، زیرا میزان تخصیص ارز برای کاغذ کم نبوده و علت نابسامانی بازار کاغذ به عدم نظارت کافی و موثر برمی گردد. نظارت بر نحوه توزیع و تخصیص کاغذ، نظارت مناسبی نیست و باید وزارت صنعت و وزارت ارشاد در اعمال شیوه‌های اجرایی و نظارتی  برای کنترل بازار اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستور رهبری هم برای حل گرانی و کمبود کاغذ تأثیر گذار است و امیدواریم که بحران کاغذ با دستور ایشان حل شود و ما هم پیگیری های مستمر و جدی در این باره خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها