همدان - حجت‌السلام امین رضایی دولت گفت: در نظام اسلامی تامین غذای حلال از اولویت‌های مهم است که برای تحقق این هدف در استان همدان ۹ ناظر ثابت داریم و در هر شهرستان یک ناظر فعال است؛ درعید قربان هم ۱۲ نفر ناظر سیار این وظیفه را بر عهده دارند.

کشاورزان همدان سال قبل بیش از ۹ میلیارد تومان ذکات پرداخت کردند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌السلام امین رضایی دولت مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهار کرد: ناظران بر تامین غذای حلال حوزه نمایندگی ولی فقیه مستقر در جهاد کشاورزی استان همدان همچنین بر  ۹ کشتارگاه دام سبک و سنگین که ۵ کشتارگاه آن دام سنگین و بقیه هم دام سبک است نظارت خود را برای تحقق کشتار شرعی دام‌ها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نظارت بر نحوه تامین مواد غذایی جهاد کشاورزی استان همدان افزود: افزون بر آن فعالیت ۵ شرکت تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی استان را هم برای تامین غذای حلال نظارت می‌کنیم، افزود: سازمان جهاد کشاورزی عضو ستاد ذکات استان است و بر اساس آماری که در این ستاد اعلام شده و تبیین و روشنگری که برای جهاد کشاورزی برای بهره‌برداران حوزه کشاورزی استان داشته است؛ سال قبل کشاورزان استان همدان  ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان ذکات پرداخت کردند.

مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: یکی دیگر از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی نظارت بر نحوه واگذاری اراضی ملی و دولتی است که نظارت خود را بر مبنای عضویت در کمیته ۷ نفره اراضی انجام می‌دهیم.

حجت‌السلام رضایی دولت افزود: اکنون در استان همدان ۷۱ هزار و ۹۸۳ هکتار اراضی آبی گندم و ۳۵۰ هزار و ۸۵۸ هکتار گندم دیم داریم همچنین سطح زیرکشت جو آبی استان همدان ۳۳ هزار و ۷۹۱ و دیم آن ۷۰ هزار و ۴۳۵ هکتار است.

وی گفت: سطح زیرکشت انگور آبی استان همدان هم ۳۱ هزار و۱۶۱ هکتار و انگور دیم هم ۵۷۸ هزار هکتار است که کشاورزان مومن و متعهد استان همدان با عمل به وظیفه خود در پرداخت ذکات این محصولات را پرداخت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها