البرز- نشست هماهنگی برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در البرز در حالی به انجام رسید که در این جلسه مدیرکل دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان خبر از برگزاری دوره دوم در ۸۰ رشته ورزشی داد.

برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در ۸۰ رشته

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در نشست هماهنگی برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در البرز که عصر روز سه شنبه برگزار شد احمد سعادتمند مدیرکل دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: المپیاد استعدادهای برتر ورزش به عنوان یک برنامه عملیاتی و کاربردی در سطح کلان کشور ثبت شده است.

وی افزود:  تقریبا هر روز در وزارت ورزش و جوانان یک خبر خوب و موفقیت آمیز از ورزش استان البرز را می شنویم که این نتیجه تلاش مدیران، همکاران و هیئتهای ورزشی استان است.

این مسئول با بیان این که "هیئتهای استانی بدون هیچ چشم داشتی برای توسعه ورزش استان تلاش می کنند" ادامه داد: البرز استانی کاملا ورزشی است و شما سکان دار آن هستید.

سعادتمند با اشاره به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور عنوان کرد: این مسابقات تنها برنامه ای بود که بودجه و اعتباراتش برای تمام کشور یک رقم و کاملا عادلانه بود.

وی خاطرنشان کرد: این المپیاد در بحث وحدت اقوام، ایجاد شور و نشاط در جامعه و پشتوانه سازی برای آینده ورزش کشور موثر بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: المپیاد استعدادهای برتر ورزش به عنوان یک برنامه ی عملیاتی و کاربردی در سطح کلان کشور ثبت شده است و از این پس بطور منظم تداوم خواهد داشت.

وی با بیان این که المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور امسال در ۸۰ رشته برگزار خواهد شد تاکید کرد: وظیفه و ماموریت اصلی ما در این المپیاد استعدادیابی است.

سعادتمند خواستار توجه بیشتر به ورزش بانوان شد و تصریح کرد: البرز یکی از بهترین استانهای کشور در حوزه ورزش و جوانان است و امیدواریم البرز با کمک هیئتهای ورزشی جایگاهی فراتر در سال ۹۸ بدست آورد.

استعدادیابی موتور محرکه ورزش

امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز با تاکید بر لزوم حمایت و پرورش استعدادهای ورزشی، استعدادیابی را موتور محرک و تولید ورزش دانست.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تعدادی از هیئتهای ورزشی استان البرز از ابتدای سال بحث استعدادیابی را آغاز کرده اند.

غفرانی با اشاره به اهمیت تعامل با آموزش و پرورش افزود: اداره کل ورزش و جوانان البرز ارتباط خوبی با آموزش و پرورش استان دارد و بر اساس تفاهم نامه ای که به امضا رسانده ایم کارهای مشترک متعددی را انجام خواهیم داد.

غفرانی با اشاره به لزوم حمایت و پرورش از استعدادهای ورزشی، ادامه داد: رشد جمعیت استان البرز به دلیل مهاجرپذیر بودن ۳ برابر متوسط کشور است که همین مسئله هر ساله استعدادهای بسیاری را به ورزش البرز تزریق می کند.

وی با بیان این که "تلاشمان این است که استعدادها را حمایت کنیم" گفت: در سال جدید هر هیئت می تواند ۱۰ ورزشکار را به اداره کل معرفی کند تا برای مشاوره و روانشناسی ورزشی این قهرمانان برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با تأکید بر لزوم استفاده مناسب از فضای پایگاه قهرمانی برای پرورش استعدادها عنوان کرد: هیئت های ورزشی البرز تمام تلاش خود را بکار خواهند بست تا در سال ۹۸ از سال گذشته نیز عناوین و موفقیت های بزرگتری را بدست آورند.

وی اضافه کرد: آمادگی میزبانی از مسابقات تمام رشته های ورزشی المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در سال ۹۸ را داریم.

غفرانی با بیان این که " استعدادیابی موتور محرک و تولید ورزش است " تصریح کرد: همه چیز ورزش بحث قهرمانی نیست و باید در تمام زمینه ها از جمله اخلاق این مستعدین پرورش داده شوند.

آمادگی البرز برای میزبانی از المپیاد کشور

سعید کولیوند معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان البرز دراین نشست از آمادگی این اداره کل برای قبول میزبانی های بیشتری در سال ۹۸ از المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور خبر داد.

وی گفت: ثمره المپیاد استعدادهای برتر ورزش در سال ۹۷ برای استان البرز، شناسایی ۱۲۹ مستعد در رشته های مختلف ورزشی بود.

وی افزود: در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور طی سال گذشته، در مدال آوری چهارم و در تعداد مستعدین سوم شدیم.

کولیوند ادامه داد: بالا بودن هزینه های اعزام ورزشکاران یکی از دغدغه های مهم استانها برای شرکت در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بود که امیدواریم در سال جدید این مسئله تامین اعتبار شود.

وی تاکید کرد: در سال ۹۸ استان البرز آمادگی دارد میزبانی رشته های بیشتری را در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور قبول کند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل تصریح کرد: هیئتهای ورزشی از هم اکنون به فکر برنامه ریزی برای حضوری پر قدرت و فعال در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در سال ۹۸ باشند.

البرز استانی توانمند در زمینه نیروی انسانی

قدرت الله شمیرانی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز دیگر سخنران این نشست بود و بر لزوم جدی گرفتن مقوله  استعدادیابی توسط هیئتهای ورزشی تاکید کرد.

وی  اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان البرز با تمام توان و امکانات و اعتبارات موجود از بحث استعدادیابی در هیئتهای ورزشی حمایت خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: استعدادیابی مسئله ای بسیار مهم و آینده ساز برای ورزش کشور و استان البرز است که هیئتهای ورزشی می بایست این مقوله را جدی بگیرند.

شمیرانی البرز را استانی غنی در زمینه استعدادهای ورزشی معرفی کرد و گفت: هر چه از لحاظ سرانه  ورزشی و زیر ساختها با کمبود و مشکل مواجه هستیم اما خوشبختانه در زمینه ی نیروی انسانی توانمند و استعدادهای ناب ورزشی همواره یکی از استانهای برتر کشور هستیم.

وی اضافه کرد: البرز ثابت کرده که در رشته های متعدد ورزشی می تواند با پرورش و معرفی قهرمانان بزرگ آینده ورزش کشور را تأمین کند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: امیدواریم با تلاش و همت هیئتهای ورزشی، روند رو به رشد و توسعه ورزش استان البرز در طی سالهای اخیر، در سال ۹۸ سرعت و قوت بیشتری به خود گیرد.

گفتنی است در این نشست مسئولان هیئت های ورزشی مختلف استان البرز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری دوره نخست پرداختندو پیشنهاداتی برای کیفی تر شدن مسابقات دوره دوم ارایه کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها