همدان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: برای افزایش تبلیغ و اطلاع رسانی امور دینی اوقاف ۳۰ مبلغ از حوزه علمیه قم در ماه مبارک رمضان به همدان اعزام شدند.

 اعزام 30 مبلغ  از حوزه علمیه قم  به مساجد همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد کاروند اظهار کرد:  ملبغان اعزامی از قم و ۱۸ نفر مبلغ همدانی در مساجد، امامزادگان و حسینیه‌ها به تفسیر قرآن  و سایر مسایل مذهبی می‌پردازند.

وی با اشاره به اعزام مبلغانی از حوزه علمیه قم به همدان، افزود: برنامه محافل انس با قرآن را روزانه در ۳۵ بقعه برگزار خواهیم کرد خواندن  دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی و سایر ادعیه  هم از دیگر برنامه ها است.

حجت الاسلام کاروند گفت: چند سالی است که برنامه خاص سحر ماه مبارک رمضان را در امامزاده حسین (ع) را اجرا می‌کنیم امسال هم ادامه خواهد داشت همچنین در ماه‌مبارک رمضان مداحان شناخته شده استان هم ادعیه ماه‌مبارک‌ را در بقاع متبرک خواهند خواند و ترویج فرهنگ انداختن سرفه‌ اطفاری ساده را در برخی بقعه‌های متبرک ترویج خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان  از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان اوقاف استان را  ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه و ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ویژه برنامه شب های قدر و برگزاری مراسم روز قدس عنوان و اظهار کرد:  در نیمه نخست ماه مبارک رمضان  دو برنامه شاخص اجرای نیت در همدان و کبودراهنگ داریم و در در شهرستان همدان ۵۰۰ بسته سبد کالا هر بسته به ارزش ۲۰۰ هزار تومان قبل از نیمه ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

 وی افزود: اهدای ۳۰۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزارتومانی به خانواده ایتام و همراه بسته های کالایی،  اعزام گروه های  پزشکی به چند روستای محروم اولویت شهرستان فامنین، اجرای ویژه برنامه ترویج فرهنگ وقف با  همکاری صدا سیما در شهرستان های همدان، ملایر وکبودراهنگ  و غیره از دیگر برنامه های اوقاف در ماه مبارک رمضان است.

 انتهای پیام/.

برچسب‌ها