همدان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: مردم همدان در سیل اخیر یکبار دیگر بشر دوستی خود را نشان دادند و در کمتر از ۳ روز حدود ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان ارزش‌ کمک‌های غیر نقدی آنان به هموطنان سیل زدشان بوده است.

 همدانی ها در کمک به سیلزدگان پیشتاز بودند

 به گزارش قدس آنلاین بهروز کارخانه ای اظهار کرد: همچنین دراین حادثه مردم همدان ۵۶۶ میلیون تومان هم کمک نقدی داشتند که یک ریال از این کمک به هلال احمر داده نمی‌شود و مستقیم به حساب هلال احمر کشوری واریز می‌شود تا برای کمک‌رسانی به سیل زدگان به شکل های مختلف استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر همدان هم کمک‌های خود را به شکل‌ها مختلف غذایی و پزشکی برای سیل زدگان کشور ارسال کرده است، افزود:با قوع سیل در استان همدان  مردم ۲۳۷ هزار تماس با جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک داشتند یعنی هر ۱۷ ثانیه مردم یک تماس را با  جمعیت هلال احمر برقرار کرده بودند. فقط در  ۲روز نخست ۱۶۰ هزار تماس با جمعیت هلال احمر در استان داشتیم.

 وی با یادآوری اینکه تاثیر آموزش‌های هلال احمر در ایجاد حفظ خونسردی مردم در وقوع سیل در استان همان موثر بود، گفت: همین خونسردی موجب شد که جمعیت هلال احمر استان همدان بتواند ذخیره امکانات خود را برای استان‌های سیل زده بفرستد و به کمک آنان بشتابد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: ۴۵۶ نیروی امداد گر در قالب ۱۵۸ گروه کاری به هنگام وقوع سیل در استان فعال بودند ۱۵۲ عملیات سیلاب در نهاوند، ۱۱۸ عملیات در همدان و ۱۹۰ عملیات هم در ملایر داشتیم و کمترین عملیات هم با ۹ مورد مربوط به رزن بود.

کارخانه‌ای در پاسخ این سئوال خبرنگار قدس آنلاین که با توجه به اعلام مدیر فوریت‌های پزشکی کشور ۱۷ فروند بالگرد  امدادی کشور به دلیل تحریم زمینگیر شده، آخرین وضعیت بالگرد امدادی هلال احمر استان چیست؟ گفت: این بالگرد در اختیار هلال احمر کشور است و به ماموریت های مختلفی اعزام می‌شود و از ۶  روز نخستین ماه امسال هم در استان نیست و در سایر استان‌های ماموریت خود را انجام داده است.

 انتهای پیام//.

برچسب‌ها