'یاسر ابوهلاله' مدیر سابق شبکه الجزیره قطر در توئیتی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا در سفر به عراق حامل پیام صلح و سازش برای ایران بود ، نوشت : آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و این موضوع در توئیت های ترامپ دیده می شود.

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

ابوهلاله در صفحه توییتری خود نوشت: برخلاف آنچه رسانه ها درباره سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به بغداد منتشر کردند اما وی پیام صلح برای ایران بهمراه داشت.
ابوهلاله افزود: همه آنچه آمریکا می خواهد اضافه شدن یک الحاقیه به توافق هسته ای سابق و نه لغو آن است تا این توافق، توافق ترامپ و نه اوباما باشد. آمریکا به دنبال جنگ نیست و این نگاه به توییت های ترامپ بیشتر نزدیک است.
یاسر ابوهلاله اردنی در سال 2014 به عنوان مدیر شبکه الجزیره منصوب شد و تا دهم می 2018 ( 20 اردیبهشت 97) عهده دارد این مسئولیت بود. دوره ابوهلاله مصادف با بروز اختلافات گسترده کشورهای همسایه با قطر بود.
چهار کشور مصر، بحرین، امارات و عربستان به دنبال قطع ارتباط با قطر ١٣ شرط را برای عادی سازی روابط با این کشور پیشنهاد دادند که یکی از برجسته ترین این شروط تعطیلی شبکه الجزیره بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها، دو گام نخست ایران شامل «توقف فروش اورانیوم غنی‌سازی شده و آب‌سنگین برای 60 روز» را به اعضای برجام اعلام کرد.
وی افزود: اگر اروپایی‌ها در این مدت به جبران بپردازند ما نیز به شرایط امروز برمی‌گردیم؛ در غیر این صورت، 2 اقدام دیگر را در پیش می‌گیریم.
این اولتیماتوم ایران به دیگر اعضای برجام، با دعوت سفیران کشورهای آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به وزارت امور خارجه و تسلیم نامه رئیس‌جمهوری از سوی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آنها، صورت گرفت.

برچسب‌ها