نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود کالا در کشور وجود ندارد بلکه توزیع نامناسب این کالاها باعث نابسامانی در بازار شده است.

دولت هر چه سریعتر موضوع توزیع هدفمند کالاهای اساسی را تعیین تکلیف کند

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: دولت باید هر چه سریعتر موضوع توزیع هدفمند کالاهای اساسی را تعیین تکلیف کند تا مردم بیشتر از این دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: از طرفی همه نهاد های تصمیم گیر از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان بازرسی، اصناف، قوه قضائیه باید به یک همت و اراده جمعی به منظور سامان بخشیدن به بازار دست پیدا کنند .

عضو کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در بودجه سال جاری ۱۴میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته است که دولت در این زمینه باید با یک راهکار سنجیده و با برنامه نسبت به تامین کالاهای اساسی و توزیع آن در  جامعه اقدام کند.

حاتمیان با اشاره به اینکه دولت در زمینه تنظیم بازار و سامان بخشی به کالاهای اساسی تعلل می کند، ادامه داد:  از طرفی وجود برخی باندها و مافیاها در واردات کالا باعث شده است تا اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی به صورت درست صورت نگیرد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود کالا در کشور وجود ندارد، بلکه به دلیل سوء مدیریت ها این کالاها به صورت مناسب توزیع نمی شوند، افزود:  برخی نمایندگان مجلس با شیوه توزیع کوپنی کالاهای اساسی موافق و برخی نیز با ادعای اینکه شیوه کوپنی باعث ایجاد صف و دو نرخی شدن کالاها می گردد با آن مخالف هستند، ولی در نهایت دولت باید با بررسی راهکارهای مختلف سامان بخشی به بازار را در اولویت خود قرار دهد و دستگاه های دیگر نیز به وظیفه نظارتی خود در زمینه بازار به درستی عمل کنند.  

برچسب‌ها