مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرح از 14 اردیبهشت تا 17 خرداد از ساعت 8 صبح تا 20 شب اجرا خواهد شد.

جزئیات طرح نظارت‌های بهداشتی در ماه رمضان
به گزارش قدس آنلاین ؛ علی‌اصغر حسنی‌ ، درخصوص برنامه سلامت رمضان اظهار کرد: اولویت ما در این طرح نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن حساس و سامانه‌های آبرسانی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه است.
وی ادامه داد: این طرح با توجه به ضرورت کنترل عوامل محیطی در ماه رمضان جهت جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و بیماری‌های منتقله از آب، غذا و بیماری‌های غیر واگیر با کنترل نمک و روغن در حال اجرا است.
وی افزود: این طرح از 14 اردیبهشت تا 17 خرداد از ساعت  8صبح تا 20 شب اجرا خواهد شد.  همچنین با توجه به موقعیت مکانی خاص منطقه ثامن ساعت پایان اجرای طرح از 20 تا 24 شب متغیر است. مردم می‌توانند در این زمینه و برای نظارت بهتر با شماره تلفن 190 با ما همکاری داشته باشند. 
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی گفت: نظارت و تشدید بازرسی بهداشت محیطی ازکلیه اماکن عمومی تحت پوشش با در نظرگرفتن اولویت اماکن حساس از قبیل مساجد و محل‌های برگزاری مراسم در این ماه، محل‌های اسکان زائرین حرم‌مطهر، سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی(سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های سوخت‌رسانی) انجام خواهد گرفت.
حسنی ادامه داد: نظارت بر اماکن بین راهی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، تجهیزات و بهداشت ساختمان، آب مصرفی و دفع صحیح پسماند و فاضلاب، نظافت عمومی و عدم استعمال دخانیات صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: نظارت کامل بر ساماندهی فعالیت دستفروشان مواد غذایی و جلوگیری از فروش مواد غذایی بالقوه خطرناک، کلیه مراکز طبخ که سالاد و سبزی خام تهیه می‌کنند، اغذیه فروشی‌ها، چگونگی  تهیه و توزیع شیرینی سنتی به ویژه زولبیا و بامیه در این ماه به صورت مستمر انجام می‌گیرد.
حسنی افزود: همچنین توجه ویژه به کنترل روغن و نمک مصرفی در تهیه غذا و نظارت بر استفاده از ظروف و تجهیزات مناسب در تهیه، طبخ و عرضه غذا در این ماه داریم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها