زنجان- معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خواستار فعالیت و مشارکت خیرین در احداث خوابگاه ها شد .

خوابگاه های دانشجویی نیاز به بازسازی دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حسین عمارلو معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری ظهر امروز (یکشنبه) با اشاره به اینکه : ۴ هزار و ۶۶ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مشغول به تحصیل هستند که ۲ هزار ۳۳۸ نفر از این تعداد،خانم و یک هزار و ۷۲۸ نفر آقا هستند. افزود:یک هزار و ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خوابگاه‌های دولتی و ۳۷۳ دانشجو هم در خوابگاه‌های خودگردان ساکن هستند.

عمارلو  تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه در ۱۴ خوابگاه سکونت دارند که ۹ واحد از خوابگاه‌ها دولتی و ۵ واحد هم خودگردان است.

وی خواستار فعالیت و مشارکت خیرین در احداث خوابگاهها شد و اظهارداشت: دانشگاه آماده همکاری همه‌جانبه در احداث خوابگاه‌های دانشجویی و  تامین زمین و بخشی از امکانات آمادگی دارد.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ازجمله چالش‌های خوابگاه‌های دانشجویی را پراکنده بودن آنها ذکر کرد  و ادامه داد:همه سعی مسؤولان دانشگاه تامین و بهبود امکانات خوابگاه‌های دانشجویی است.

عمارلو  با اشاره به نام‌گذاری روزها در هفته خوابگاه‌ها تصریح کرد: این نام‌گذاری در راستای اهداف تعریف شده برای دانشجویان ازجمله افزایش مهارت زندگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای افزایش نشاط اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بین دانشجویان است افزود: در این راستا امکانات ورزشی را در حد قابل قبولی برای آنها فراهم خواهیم کرد.

 این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در خصوص مقاوم سازی واحدهای خوابگاهی گفت: با  وجود محدودیتهای مالی امکان بهبود وضعیت فعلی در خوابگاهها به سختی صورت می گیرد و اکثریت خوابگاههای دانشجویی فرسوده و نیاز به مقاوم سازی دارند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها