مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی از راه‌اندازی میهمانسرای اندیشه (پاتوق کتاب) در جنب باب‌الهادی(ع) صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

میهمانسرای اندیشه، پاتوقی برای زائران کتاب‌دوست

 مروج: به گزارش قدس آنلاین جواد هاشمی گفـت: هدف از راه‌اندازی این میهمانسرا با این عنوان، این است که مخاطبان، زائران و مجاوران عزیز همان طور که به تغذیه جسم به بهترین وجه توجه دارند و مطابق روایات هم درست است ولی بالاتر و مهم‌تر و ارزشمندتر از آن تغذیه روح و تقویت جان و معنویات در روح و دل انسان است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی میهمانسرای شماره یک اندیشه (پاتوق کتاب) پس از مراحل اداری و موافقت قائم مقام وقت تولیت آستان قدس رضوی و بررسی در ستاد مناسبت‌های ویژه و خاص معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و در جهت ایجاد پایگاه‌های مطالعه زائر محقق شد.

*

در این میهمانسرا چه خبر است

این مدیر فرهنگی در ارتباط با فعالیت‌هایی که در این میهمانسرا انجام می‌شود به چند اقدام در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) به شرح ذیل اشاره کرد:

•        مطالعه و خوانش کتاب برای گروه‌های سنی مختلف (از کودک تا بزرگسالان)

•        شرکت در مسابقات فراگیر کتابخوانی و اهدای جایزه فرهنگی

•        بررسی و نقد کتاب‌ها توسط مخاطبان بویژه کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی

•        اجرای نمایشنامه براساس محتوای کتاب‌ها با محوریت ترویج کتاب و کتابخوانی

•        ارائه مشاوره‌های کتاب به مخاطبان میهمانسرای اندیشه جهت استفاده از سیر مطالعاتی مناسب در موضوعات مختلف

•        ارائه فایل‌های دیجیتال کتاب‌ها از طریق وب‌کیوسک مستقر در محل میهمانسرای اندیشه

هاشمی تصریح کرد: این نخستین میهمانسرای اندیشه در حرم مطهر رضوی است که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری راه‌اندازی شده و به مرور زمان تکمیل می‌شود و تا پایان تابستان سال جاری به کار خود ادامه خواهد داد.

این مقام مسئول گفت: در این مرحله پس از دریافت بازخوردها و دریافت نظرات زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع)، نسبت به توسعه و راه‌اندازی پایگاه‌های جدید این میهمانسرا در فضاهای مختلف حرم مطهر رضوی بویژه فضاهای مسقف تصمیم‌گیری خواهد شد.

این مدیر فرهنگی تأکید کرد: هم‌اکنون در این نمایشگاه افزون بر 350 عنوان کتاب به تعداد حدود 2000 جلد برای مخاطبان گوناگون و در موضوعات معارف دینی، امام رضا(ع) و زیارت، سبک زندگی و خانواده، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تازه‌های نشر معاونت تبلیغات اسلامی و... وجود دارد و به مرور در حال تکمیل شدن بوده که با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بر تعداد و عناوین کتاب‌های این میهمانسرا افزوده خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: این میهمانسرا همه‌روزه (حتی جمعه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 7 صبح لغایت 18 آماده حضور عموم علاقه‌مندان بوده و برای دریافت کتاب‌ها و آثار ارزشمند انتشارات معتبر و شناخته شده کشور جهت ارائه، استفاده و مطالعه زائران بارگاه مطهر رضوی هم آماده همکاری با انتشارات مزبور می‌باشد.

برچسب‌ها