انفجارهای بندر الفجیره در امارات باعث مطرح شدن تفاسیر مختلفی درباره علل وقوع این حادثه شده است.

تفاسیر مختلف درباره انفجارهای الفجیره/ از نزاع بین سران اماراتی تا کینه‌توزی بر سر تصاحب بنادر یمن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، موضع‌گیری مبهم مقامات اماراتی درباره انفجار چند فروند نفتکش در بندر الفجیره و همزمان وقوع آتش‌سوزی در اطراف فرودگاه دبی باعث ارائه تفاسیر مختلفی درباره این حوادث و ارتباط آن با نزاع بین سران امارات شده است.

۱۶ ساعت پس از انتشار خبرهایی درباره انفجار و آتش‌سوزی در تعدادی نفتکش در بندر الفجیره امارات، وزارت خارجه این کشور از اقدامات خرابکارانه علیه چهار کشتی تجاری در این بندر خبر داد.

گزارشگر العالم با اشاره به وقوع انفجار در بندر الفجیره امارات افزود: شاهدان ضمن انتشار خبرهای اولیه درباره این حادثه اعلام کردند شاهد پرواز هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی در آسمان منطقه بودند که همین مسئله پرسش‌های زیادی درباره اتفاقی که در این بندر افتاد، مطرح می‌کند. مقامات اماراتی ظرف ۱۶ ساعت سه بار خبر وقوع چنین حادثه‌ای را تکذیب کردند، اما بالاخره وزارت خارجه این کشور اعلام کرد چهار کشتی تجاری هدف اقدامات خرابکارانه قرار گرفتند.

تفاسیر مختلف درباره انفجارهای روز گذشته الفجیره/ از نزاع داخلی بین سران اماراتی تا کینه‌توزی بر سر تصاحب برخی بنادر یمن

در ادامه گزارش آمده است: مقامات اماراتی در حالی موضعی مبهم در قبال این حادثه اتخاذ کرده اند که تصاویری که نشان دهنده خرابکارانه بودن این حوادث باشد در دست نیست. متهم نشدن هیچ شخص یا طرف خاصی به دست داشتن در این حوادث تردیدها را افزایش می‌دهد، این در حالیست که گزارش‌ها نشان می‌دهد بندر الفجیره که در مجاورت یک پایگاه نظامی دریایی است، تحت نظارت شدید قرار دارد و علاوه بر این، هواپیماهای فرانسوی و آمریکایی به شکل گسترده بر فراز آن پرواز می‌کنند.

گزارشگر این شبکه ادامه داد: هنوز علت اصلی این حوادث مشخص نیست، اما مخالفان اماراتی و فعالان می‌گویند نزاعی پنهان بین امارات و عربستان سعودی بر سر مناطق نفوذ و سیطره بر بنادر در یمن وجود دارد. تلاش برای گسترش نفوذ به سمت سواحل جنوبی یمن و نیز سواحل آفریقا، به خوبی نزاع بین امارات و عربستان سعودی را نشان می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است: همزمان با سخنان مبهم مقامات امارات درباره حمله به کشتی‌های تجاری، چند آتش سوزی نیز در اطراف فرودگاه دبی اتفاق افتاد و طی آن چند خودرو و انبار در نزدیک این فرودگاه طعمه حریق شد و باعث شد تفاسیر مختلفی درباره این حوادث و ارتباط آن با نزاع بین حکام امارات و تلاش برخی از آن‌ها برای بر هم زدن اوضاع منطقه، ارائه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها