گیلان – جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: طی یک دهه اخیر، بیش از هفت هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای در استان جان خود را از دست داده اند.

7000 نفر در یک دهه اخیر در جاده های گیلان جان خود را از دست دادند

به گزارش قدس انلاین به نقل از پلیس گیلان ، سرهنگ امیرطالبی در همایش موتور سیکلت سواران بخش پره سر رضوانشهر تحت عنوان کلاهی برای زندگی افزود: استفاده از کلاه ایمنی باید در زندگی ما نهادینه شود.

وی خطاب به موتورسیکلت سواران حاضر در این همایش گفت: موتورسیکلت سواران همواره بیشترین آمار تلفات جاده ای را دارند و از آسیب پذیر ترین افراد هستند.

وی بیان کرد: در استان گیلان طی ۱۰ سال گذشته بیش از هفت هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند و طی این مدت، ۸۳ هزار نفر نیز مصدوم شده اند.

سرهنگ طالبی خطاب به خانواده ها متذکر شد: وقتی موتور سیکلت را در اختیار فرزندان خود قرار می دهید، باید ضمن رعایت قوانین موجود نسبت به همراه داشتن مدارک اعم از گواهینامه رانندگی، بیمه نامه و کلاه ایمنی نیز اهتمام ویژه داشته باشید.

جانشین پلیس راهور گیلان گفت: طی سال گذشته تعداد ۱۳۶ نفر در داخل شهرهای این استان بر اثر تصادفات خودرویی و موتور سیکلت جان خود را از دست داده اند که از این میزان ۴۲ نفر موتور سوار و ۱۶ نفر عابران پیاده بودند.

وی یادآور شد: رضوانشهر بین همه شهرستان های گیلان تنها مرکزی است که تصادف فوتی در داخل شهر نداشته و ۱۱۱ نفر بر اثر تصادفات مجروح شده اند.

همچنین فرمانده انتظامی رضوانشهر گفت: استفاده از کلاه ایمنی در کشور ما در سال ۱۳۸۴ تصویب شد و سرنشینان موتور سیکلت باید از کلاه ایمنی استفاده کنند.

سرهنگ سید جعفر جوانمردی افزود: سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر تلفات جاده ای در سطح کشور داریم که چهار هزار نفر از این تعداد کشته ها متعلق به موتور سیکلت سواران است.

در پایان این همایش آموزشی که به همت پلیس راهور فرماندهی انتظامی رضوانشهر برگزار شد، به تعدادی از حاضران کلاه ایمنی اهدا شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها