گیلان- مدیرکل راه آهن شمال ۲ بهره‌برداری از ظرفیت‌های توریستی در مسیر ریلی قزوین به رشت را مورد تأکید قرار داد و گفت: تورهای گردشگری در محور قزوین به رشت راه‌اندازی می‌شوند.

تورهای گردشگری در محور ریلی قزوین به رشت راه‌اندازی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین ،علی خدایی از راه‌اندازی تور و قطار گردشگری در مسیر ریلی قزوین به رشت سخن گفت و اظهار داشت:‌ با تعدادی از آژانس‌ها و مراکز گردشگری صحبت‌هایی به عمل آمده تا در صورت استقبال مردمی،‌ قطار گردشگری در مسیر قزوین به رشت راه‌اندازی شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ از رایزنی ‌با شرکت‌های تفریحی و توریستی و مراکز گردشگری سخن گفت و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم در ایستگاه‌هایی که قطار قزوین - رشت توقف دارد امکان بازدید گردشگران و مسافران از جاذبه‌های طبیعی این مسیر را فراهم کنیم.

خدایی مسیر ریلی قزوین به رشت را یکی از زیباترین محورهای شبکه ریلی کشور اعلام کرد و بیان داشت: ابنیه‌ها پل‌ها و تونل‌های فراوانی که در این خط ریلی ساخته و تعبیه شده است در کنار جذابیت‌های طبیعی مناظر و چشم‌اندازهای بسیار فوق‌العاده‌ای را در مسیر به وجود آورده است.

وی عبور راه آهن گیلان از مناطق طبیعی و بکر استان را فرصتی مغتنم برای راه‌اندازی قطار گردشگری خواند و تصریح کرد: وجود شالیزارهای متعدد، رودخانه‌های زیبا، جنگل و مرداب سراوان و نمونه‌های زیادی از این‌ها یک ظرفیت بسیار بزرگ گردشگری و تفریحی در شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود.

خدایی ‌با تأکید بر اینکه پل منجیل در کل شبکه راه آهن کشور به عنوان طولانی‌ترین و زیباترین پل شناخته شده است افزود: ایجاد سازه‌ها و پل‌هایی نظیر پل شاهرود با ارتفاع بیش از ۵۰ متر از سطح زمین که با الهام از معماری سنتی و مدرن ساخته شده به جذابیت‌های راه‌آهن قزوین رشت افزوده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ وجود ۲۲ کیلومتر تونل در محور ریلی قزوین به رشت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های نقل و انتقال مسافر و حمل بار، از وجهه گردشگری این مسیر ریلی نیز نهایت استفاده را ببریم.

خدایی با اشاره به اینکه در صورت استقبال مردم و مسافران قطار گردشگری قزوین به رشت به زودی راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: از زمان افتتاح راه آهن قزوین به رشت، تاکنون حتی یکبار برنامه جابه‌جایی مسافران در این مسیر به تعویق نیافتاده است و به صورت کاملاً منظم جریان دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در قطار رشت به مشهد و بالعکس سخن گفت و اظهار داشت: با افزایش تعداد قطارها در مسیر راه آهن قزوین به رشت و بالعکس انتظار داریم در هر هفته حدود هزار و ۲۰۰ نفر مسافر در این مسیر ریلی جابه‌جا شوند.

انتهای پیام

منبع :تسنیم

برچسب‌ها