وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تصمیم اخیر ایران برای توقف برخی تعهدات ذیل برجام در پی بدعهدی واشنگتن و همپیمانانش، تأکید کرد که نباید ایران را مجدداً در مسیر هسته‌ای شدن قرار داد.

وزیر خارجه انگلیس: نباید ایران را مجدداً در مسیر هسته‌ای شدن قرار داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به فشارهای آمریکا به ایران و متعاقباً تصمیم ایران برای توقف برخی تعهداتش ذیل برجام تأکید کرد که نباید ایران را مجدداً در مسیر هسته‌ای شدن قرار داد.

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از «بروکسل»، محل برگزاری نشست کشورهای اروپایی درباره ایران، گزارش کرد، هانت در خصوص اقدامات اخیر واشنگتن در اعزام ناوگروه ضربتی «یو اس اس آبراهام لینکلن» به خلیج‌فارس گفت: «ما بسیار درباره وقوع تصادفی یک درگیری به واسطه افزایش تنش‌هایی که واقعاً از جانب هر دو طرف ناخواسته است، نگرانیم و این نگرانی را با شرکای اروپایی و با مایک پامپئو در میان گذاشته‌ایم». 

این مقام انگلیسی تصریح کرد: «و من فکر می‌کنم که ما به یک دوره آرامش نیاز داریم تا اطمینان حاصل شود که همه به افکار طرف مقابل پی ببرند».

هانت در ارتباط با اظهارات اخیر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در زمینه توقف برخی از تعهدات  ایران ذیل برجام در نتیجه بدعهدی‌های واشنگتن و همپیمانان اروپایی این کشور گفت:« و مهم‌تر از همه، ما باید اطمینان حاصل کنیم که در نهایت ایران را مجدداً به مسیر هسته‌ای شدن بازنمی گردانیم....این یک گام بزرگ در جهت اشتباه است».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها