دولت هند به امید رسیدن به توافق با واشنگتن اعمال تعرفه بر واردات ۲۹ کالای آمریکایی را برای یک ماه دیگر به تعویق انداخت.

هند بازهم اعمال تعرفه بر واردات کالای آمریکایی را به تعویق انداخت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از راشاتودی، دولت هند یک بار دیگر و به امید رسیدن به توافق با دولت آمریکا پس از برگزاری انتخابات سراسری در این کشور و روی کار آمدن دولت جدید اعمال تعرفه‌های مقابله‌ای بر ۲۹ کالای آمریکایی را یک ماه دیگر به تعویق انداخت.

بنا به بیانیه وزارت اقتصاد هند اعمال تعرفه وارداتی بر ۲۹ کالای آمریکایی از جمله بادام، گردو و حبوبات را تا روز ۱۶ ژوئن اجرایی نخواهد کرد.

یک مقام دولتی هند نیز گفت: این اقدام به این دلیل انجام می‌شود که آمریکا هنوز از نظام جامع تعرفه‌های ترجیحی هند خارج نشده است.

حدود یک سال است هند و آمریکا در حال گفت‌وگو برای حل اختلافات تجاری خود هستند و این مذاکرات پس از اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم از این کشور به آمریکا در ژوئن سال گذشته آغاز شد.

پس از این اقدام آمریکا، هند هم اقدامات مقابله جویانه خود را آماده کرد اما اجرای آن را به امید رسیدن به توافق با واشنگتن بارها به تعویق انداخته است.

ترامپ بارها هند را کشوری با تعرفه‌های وارداتی بالا عنوان کرده و دهلی نو را متهم کرده است که نتوانسته است برای شرکت‌های آمریکای دسترسی کافی به بازار خود را فراهم کند.

رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال بستن توافق تجاری بهتر با هندی‌هاست.

در ماه مارس ترامپ اعلام کرد که  ۶۰ روز دیگر به نظام جامع تعرفه‌های ترجیحی برای هند پایان خواهد داد.

بر اساس این نظام هند می‌تواند سالانه ۵.۶ میلیارد دلار بدون پرداخت تعرفه صادرات داشته باشد.

این مهلت ۶۰ روزه یک می به پایان می‌رسید اما آمریکا به نظام جامع پایان نداد و بنابراین هندی‌ها اعمال تعرفه بر واردات کالاهای آمریکایی را به تعویق انداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها